Węgierskie Koleje Państwowe MAV uznały po raz trzeci szwajcarską firmę Stadler Bussnang AG za zwycięzcę w międzynarodowym przetargu na dostawę i utrzymanie 30 (+30 w opcji) elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Budapesztu.
W pierwszej kolejności MAV zakupi 30 4-częsciowych zespołów trakcyjnych typu FLIRT z opcją na zakup kolejnych 30 pojazdów. Stadler wraz ze swoim węgierskim partnerem Ganz Transelektro bardzo się cieszą z tej decyzji, gdyż po wcześniejszych kontrowersyjnych decyzjach dowodzi ona prostolinijności i wiarygodności strony węgierskiej. Obecna decyzja MAV zapadła po trzecim złożeniu ofert.
Peter Spuhler, prezes i właściciel Stadler Bussnang AG: "Ponowny wybór naszej oferty pokazuje, że także średniej wielkości producent pojazdów ze Szwajcarii jest w stanie przeciwstawić się międzynarodowemu koncernowi, chociaż można oczekiwać, że Bombardier ponownie wniesie sprzeciw. Stadler będzie nadal walczył i miejmy nadzieje, że zakończy się to wraz z rychłym podpisaniem umowy."
1 sierpnia obie firmy w związku z wcześniejszym protestem złożyły w MAV niezmienione oferty. MAV ogłosił, że Bombardier został wykluczony z przetargu ze względu na nieprawidłowy sposób kalkulacji cen utrzymania i czyszczenia pojazdów. Bombardier nie zastosował się do decyzji zespołu arbitrów, która brzmiała, że Bknadayjski koncern powinien przegrupować swoje ceny (tak aby dały się porównać z ofertą konkurencji).
W skład Stadler Rail Group, oferenta systemów specyficznych rozwiązań w zakresie budowy pojazdów szynowych dostosowanych do potrzeb klienta, wchodzi obok Stadler Bussnang AG, także Stadler Altenrhein AG w Szwajcarii, jak i zakłady w Niemczech: Stadler Pankow GmbH i Stadler Weiden GmbH. W całej grupie jest zatrudnionych łącznie 1200 pracowników.
Najbardziej znaną rodziną pojazdów Stadler Rail Group jest obok znanego na całym świecie i sprzedawanego z sukcesem przegubowego pojazdu motorowego GTW (380 sprzedanych pociągów), jest rodzina pojazdów FLIRT (163 sprzedanych pociągów) oraz Regio Shuttle RS1 (354 sprzedanych pociągów).
Dzięki rodzinie produktów tramwajowych Variobahn (150 sprzedanych pojazdów) i nowo zaprojektowanym tramwajem Tango (6 sprzedanych pojazdów) Stadler Pankow z sukcesem wszedł na rynek tramwajowy.
Stadler produkuje również wagony pasażerskie i jest liderem światowym w produkcji pojazdów z napędem na koło zębate.