Sześć konsorcjów ubiega się o kontrakt „Modernizację linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław – Poznań Etap II - odcinek Wrocław – granica woj. dolnośląskiego”. Najtaniej wykonanie zadania zaproponawo konsorcjum złożone z Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury, PKP Energetyki, Przedsiębiorstwa Robót Kolejowych i Inżynieryjnych oraz Dolnośląskiego Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej „Dolkom”.
W prztargu na „Modernizację linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław – Poznań Etap II - odcinek Wrocław – granica woj. dolnośląskiego” wpłynęło sześć ofert:
1. Konsorcjum firm:
• Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury
• PKP Energetyka
• Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych
• Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej „Dolkom”
Oferta na kwotę 657 290 327,27 netto (808 467 102,54 brutto)
2. Konsorcjum firm:
• Skanska
• Skanska a.s. (Republika Czeska)
Oferta na kwotę 675 863 781,46 netto (831 312 451,22 brutto)
3. Konsorcjum firm:
• Feroco
• Torpol
• Zakład Robót Komunikacyjnych
• Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor
Oferta na kwotę 701 889 331,69 netto (863 323 877,98 brutto)
4. Konsorcjum firm:
• Strabag
• Strabag Rail (Niemcy)
• Viamont
• Trakce (Republika Czeska)
• Trakce
Oferta na kwotę 777 448 469,56 netto (956 261 617,56 brutto)
5. Konsorcjum firm:
• FCC Construction (Hiszpania)
• Katowickie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego Budus
Oferta na kwotę 792 507 495,31 netto (974 784 219,23 brutto)
6. Konsorcjum firm:
• Budimex
• Leonhard Weiss GmbH&Co. (Niemcy)
• ZUE
Oferta na kwotę 762 436 501,56 netto (937 796 896,92 brutto)
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie wielobranżowych robót budowlanych w zakresie kompleksowej przebudowy linii kolejowej na określonych odcinkach:
Podg Wrocław Grabiszyn – stacja Skokowa od km 1+700 do km 38+200, stacja Żmigród – granicy woj. dolnośląskiego od km 46+400 do km 59+697, oraz roboty realizowane w ramach uzupełnienia na odcinku Skokowa Żmigród od km 38+200 do km 46+400
Zadanie realizowane będzie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013; Projekt POIiŚ 7.1 - 4 „Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław – Poznań Etap II - odcinek Wrocław – granica woj. dolnośląskiego” znajduje się na Liście Indywidualnych Programów Ministerstwa Rozwoju Regionalnego POIiŚ pod nr 7.1- 4.
Projekt ma strategiczny charakter z punktu widzenia rozwoju społeczno-gospodarczego kraju i jest zgodny z drugim priorytetem strategicznym SRK - "Poprawa stanu infrastruktury technicznej i społecznej", oraz trzecim celem horyzontalnym NSRO - "Budowa i modernizacja infrastruktury technicznej i społecznej mającej podstawowe znaczenie dla wzrostu konkurencyjności.”
Modernizacja tej linii została podzielona na dwie fazy:
Faza I – objęta niniejszym projektem, polegająca na dostosowaniu linii kolejowej do prędkości V=160 km/h wraz z elementami rozwiązań dla prędkości V=200 km/h w części dotyczącej układu geometrycznego torów, przystosowania obiektów inżynieryjnych do nowych obciążeń dynamicznych, zwiększonych wymogów bezpieczeństwa i przygotowania sieci trakcyjnej w zakresie rozstawu podpór (fundamenty + słupy trakcyjne).
Faza II – dostosowanie pozostałych elementów sieci trakcyjnej do prędkości V=200 km/h uwzględniające likwidację skrzyżowań w poziomie szyn, wpływ na środowisko, rozbudowę sieci trakcyjnej oraz dozbrojenie podstacji do nowego zapotrzebowania.
Niniejsze zadanie ma na celu modernizację w/w linii kolejowej do prędkości 160 km/h w ramach Fazy I .