Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Strata PKP mniejsza niż zakładano

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-04-2005
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Puls Biznesu, 1 kwietnia 2005

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Strata PKP mniejsza niż zakładano
Grupa PKP SA, według wstępnych wyników, zmniejszyła stratę netto w 2004 roku do ok. 1 mld zł, poinformował w czwartek agencję ISB prezes PKP Andrzej Wach. Według niego w 2005 roku strata ma się dalej zmniejszać.

"Grupa PKP zanotowała ok. 1 mld zł straty, czyli wynik był lepszy niż zakładała nasza ostatnia prognoza mówiąca o 1,2 mld zł straty" - powiedział Wach ISB w czwartek. Prezes zastrzegł, że jest to wynik przed audytem, a ostateczny może się nieco różnić.
"Najważniejsze, że ubiegły rok przyniósł znaczącą poprawę wyników spółek z grupy PKP. Jako przykład mogę podać PKP Przewozy Regionalne, które zmniejszyły stratę do ok. 750 mln zł z 1.241 mln zł w 2003 roku" - powiedział.
Wach podał, że z głównych spółek poprawie uległy też wyniki PKP Polskie Linie Kolejowe, które odnotowały ok. 150 mln zł straty, w porównaniu z 256 mln straty rok wcześniej, spółka PKP SA - wynik ok. zera w porównaniu do 696 mln zł straty oraz PKP Energetyka - zanotowała zysk 18 mln zł, w porównaniu do 68,5 mln zł straty przed rokiem.
"Największy zysk miała w 2004 roku spółka PKP Cargo, która zanotowała 210 mln zł netto" - powiedział prezes.
Według Wacha 2004 roku, były też spółki, które pogorszyły swoje wyniki, m.in. PKP Intercity - zanotowała stratę 46 mln zł oraz Telekomunikacja Kolejowa.
"Obecnie największym problemem grupy PKP, jeśli chodzi o wyniki, są trzy spółki - PKP PR, PKP PLK i PKP Intercity, które mają straty i muszą je zmniejszać" - powiedział też Wach.
Prezes PKP przewiduje, że w 2005 roku strata grupy będzie się dalej zmniejszać, aczkolwiek koszty bieżące ciągle będą większe od przychodów i jeszcze nie dojdzie do ich zrównoważenia.
"Mniejsza strata będzie możliwa m.in. dzięki utrzymaniu porównywalnych do 2004 roku wyników przez PKP Cargo i PKP Energetykę i poprawę wyniku PKP PR i PKP Intercity" - powiedział. Dodał, że jeśli chodzi o Intercity wynik musi zbliżyć się do zera.
PKP planuje, że w 2005 roku strata spółki, która notuje w grupie największy wynik ujemny - PKP PR, ma się zmniejszyć o 200 mln zł. "Będzie to możliwe dzięki ograniczeniu kosztów przy utrzymaniu obecnego poziomu dofinansowania PR przez państwo" - wyjaśnił Wach.
Prezes powiedział, że z kolei w przypadku PKP Intercity, kosztów nie da się zmniejszyć, więc spółka będzie kładła nacisk na zwiększenie przychodów, m.in. poprzez sprzedaż nowej marki - Tanie Linie Kolejowe. " Chcemy dzięki nowej marce przyciągnąć pasażerów do korzystania w większym stopniu z kolei i dzięki temu zwiększyć przychody" - powiedział.
W listopadzie prezes PKP Andrzej Wach zapowiadał, że w latach 2005-2006 wynik operacyjny kolei poprawi się o 480 mln zł. PKP przewidywały wtedy, że w 2005 roku w wyniku redukcji kosztów i wzrostu przychodów wynik operacyjny kolei poprawi się 280 mln zł, a w 2006 roku o 200 mln zł.
W 2005 roku obniżka kosztów ma sięgnąć 3-5%.
Ponadto, zarówno w grupie przewozów towarowych jak i przewozów pasażerskich PKP chce zwiększać przychody o 2-3% w następnych latach.
Prognoza wyników finansowych na 2004 rok zakładała, że Grupa PKP SA będzie miała 1,2 mld zł straty w porównaniu do 2,3 mld zł straty zanotowanej w 2003 roku. Najlepszy wynik netto - zysk 121 mln zł - spośród 8 głównych spółek z grupy PKP miała mieć PKP Cargo. Stratę ponad 0,5 mld zł miała odnotować natomiast spółka PKP Przewozy Regionalne.
Na koniec pierwszego półrocza dodatnie wyniki w Grupie PKP SA miały tylko PKP Cargo, które odnotowały zysk netto 41 mln zł, PKP LHS - 22 mln zł oraz PKP Energetyka - 9 mln zł zysku.
Spośród spółek wchodzących w skład Grupy PKP, których wyniki podlegają konsolidacji, największą stratę - 391 mln zł - odnotowały po pierwszym półroczu PKP Przewozy Regionalne.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5