22 lutego PKP PLK S. A. Centrum Realizacji Inwestycji podpisał umowę z firmą Strabag Sp. z o.o. na przebudowę odcinków linii kolejowej nr 106. Umowę podpisali w imieniu PKP PLK S. A.: dyrektor Centrum Realizacji Inwestycji Włodzimierz Żmuda oraz zastępca dyrektora Centrum Piotr Jendrzejczyk. Firmę Strabag reprezentowali: dyrektor ds. Technicznych Marian Masłowski oraz dyrektor ds. Finansowych Andrzej Śliwiński. wartość inwestycji to 151331525,34 zł brutto.
Umowa obejmuje roboty torowe z odwodnieniem, pracę przy obiektach inżynieryjnych oraz przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym, urządzeń elektroenergetyki, urządzeń telekomunikacyjnych oraz przebudowę 53 przejazdów kolejowych.
- Przy modernizacji linii 106 najbardziej obawiamy się tego, że prace będą prowadzone na linii jednotorowej. Warto zaznaczyć, że przebudowa linii 106 nie jest modernizacją, a rewitalizacją, czyli powadzone prace nie będą zupełną przebudową linii. Na obecnym etapie nie wiemy, jakie problemy mogą się pojawić, ale jeżeli pojawią się jakieś trudności, to nie będą one nie do rozwiązania. Mamy świetnego wykonawcę - powiedział Włodzimierz Żmuda.
Dla wykonawcy projektu - firmy Strabag Sp. z o.o. modernizacja linii nr 106 to dopiero piąty z kolei projekt kolejowy. Marian Masłowski nie kryje jednak zadowolenia z faktu, że do tej pory zrealizowane projekty ukończone były w terminach oraz wykonane na najwyższym poziomie, a to według niego bardzo dobrze rokuje na kolejną inwestycję. - Linia kolejowa z Rzeszowa do Jasła do drugi pod względem wartości kontraktu, po modernizacji fragmentu linii E 20 na odcinku Łuków - Międzyrzec, projekt realizowany przez Firmę Strabag. Dzięki dotychczas zdobytemu doświadczeniu jesteśmy przekonani, że wykonamy wszystkie prace w terminie oraz w najwyższych standardach - skomentował dyrektor ds. technicznych firmy Strabag. Dodał, że podwykonawcy to renomowane firmy, z którymi Strabag miał już okazję współpracować.
Marian Masłowski wspomniał, że kadry niezbędne do realizacji projektów są już w większości zgromadzone, jednak firma - z uwagi na coraz to więcej realizowanych projektów - cały czas prowadzi nabór na różne stanowiska.
Przedstawiciele PKP PLK nie kryją zadowolenia z faktu, że udało się doprowadzić do podpisania umowy na modernizację linii o znaczeniu regionalnym. Podjęte prace przyczynią się do przedłużenia żywotności mocno już wyeksploatowanej linii. Przy rewitalizacji zastosowana zostanie m. in. technologia podkładów "Y", która pozwoli układać tory bezstykowe. Projekt zakłada zmianę czasu przejazdu pociągów na całej trasie z ok. 120 do 70-75 minut.
Prace prowadzone będą w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa podkarpackiego na lata 2007-2013. Projekt ma być realizowany w terminie od lutego 2011 r. do października 2013 r.