Partnerzy serwisu:
Biznes

Staszek: Wejście PTKiGK SA do grupy PCC to początek konsolidacji

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
02-01-2008
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy, 2 stycznia 2008

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Staszek: Wejście PTKiGK SA do grupy PCC to początek konsolidacji
O zmianach w PTKiGK Rybnik oraz przewidywaniach i prognozach rozwoju sytuacji na rynku, \"Rynek Kolejowy\" rozmawiał z z Kazimierzem Musiolikiem - byłym prezesem zarządu PTKiGK Rybnik oraz Markiem Staszkiem - obecnym prezesem zarządu PTKiGK Rybnik.

\
* Prezes Marek Staszek i prezes Kazimierz Musiolik.


Rynek Kolejowy: Aktualnie PTKiGK Rybnik wchodzi w skład grupy firm PCC Rail. Jak ta zmiana wpłynie na przedsiębiorstwo w kontekście autonomii organizacji i funkcjonowania PTK?


Kazimierz Musiolik, były prezes zarządu PTKiGK Rybnik: Jako osoba zaangażowana zarówno w budowę PTKiGK SA, jak i transakcję, w wyniku której wprowadziliśmy naszą firmę do grupy PCC SE, podejmując ważące dla losów firmy decyzje kierowałem się przekonaniem, że połączenie potencjału grup PTKiGK SA i grupy skupionej wokół PCC Rail, której właścicielem jest również PCC SE, pozwoli zdynamizować rozwój koncernu. Fakt, że filozofia działania holdingu PCC opiera się na zasadzie dużej autonomii firm grupy miał duże znaczenie w ostatecznym wyborze inwestora strategicznego.

Marek Staszek, obecny prezes zarządu PTKiGK Rybnik: Co oczywiste, inwestor oczekuje, iż synergia wygenerowana w wyniku przyłączenia grupy PTKiGK SA przyniesie istotną wartość dodaną. Dlatego będziemy wspólnie poszukiwać obszarów, w których będzie można obniżyć koszty i efektywniej wykorzystać wspólne zasoby, a to z kolei oznacza konieczność tworzenia rozwiązań organizacyjnych i procedur, które to umożliwią. Podsumowując, zachowując autonomię firmy będą współpracowały.

RK: Jaka jest panów prognoza rynku przewozów towarowych koleją i jak w te wizje wpisują się plany PTK?

K.M.: Stały wzrost PKB i wymiany towarowej oznacza rosnące potrzeby transportowe. Aby udział kolei w tym rosnącym torcie nie malał, potrzebne są decyzje polityczne, które wyrównają warunki działania naszej branży w stosunku do transportu kolejowego. Zdobyć autentyczne poparcie społeczne dla takich decyzji, to wyzwanie dla organizacji reprezentujących branżę. Jeżeli to się uda, nie mam obaw o przyszłość – rynek będzie systematycznie rósł, a PTKiGK SA znajdzie sobie z pewnością na nim odpowiednie miejsce.

M.S.: Moim zdaniem, konkurencja wewnątrzgałęziowa jako motor poszerzania rynku wyczerpała swoje możliwości. Boom na rynku kruszyw zapewne pozwoli systematycznie, choć niezbyt dynamicznie, zwiększać przewozy przez kilka najbliższych lat, ale wyraźny wzrost przewozów jest możliwy jedynie o tyle, o ile kolej będzie w stanie sięgnąć po nowe przewozy, dotrzeć do nowych bardziej wymagających klientów. To wymaga tworzenia systemów obsługi przewozów w skali międzynarodowej i uzyskania jakości przewozów zbliżonej do oferowanej przez transport samochodowy. Uważam, że nasza firma ma szansę uczestniczyć w tak zarysowanym rozwoju branży jako ponadlokalny operator przewozowy oferujący wysokiej jakości usługi przewozowe i w tym kierunku zamierzam ją prowadzić.

Czy, panów zdaniem, proces konsolidacji operatorów na rynku będzie trwał nadal? Czy możemy spodziewać się kolejnych fuzji i przejęć?

K.M.: Myślę, że konsolidacja będzie postępowała, bo to najszybsza droga do podniesienia efektywności wykorzystania zasobów i bardziej dynamicznego inwestowania.

M.S.: Zgadzam się, że wejście PTKiGK SA do grupy PCC jest początkiem, a nie końcem procesu konsolidacji, którego rezultatem będzie nowa struktura rynku. Dotychczasowy jego kształt – z ciągle zdecydowanie dominującymi PKP Cargo i liczną grupą firm o zbliżonym potencjale – ze względów systemowych musiał być strukturą przejściową. Dziś już wiemy, że grupa CTL została przejęta przez fundusz inwestycyjny Bridgepoint, który notabene ubiegał się wcześniej o zakup grupy PTK. Znając poglądy osób zarządzających tym funduszem, ujawnione w trakcie naszego due dilligence, spodziewam się kolejnych akwizycji na rynku prywatnych przewoźników kolejowych.

Więcej w styczniowym numerze "Rynku Kolejowego".
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5