Po długich sporach niemieccy socjaldemokraci poparli swojego przewodniczącego Kurta Becka w sprawie planowanej reformy Kolei Niemieckich. Zarząd i rada partii zdecydowaną większością głosów opowiedzieli się za częściową prywatyzacją Deutsche Bahn.
Według informacji przekazanych przez Thomasa Oppermanna z frakcji parlamentarnej SPD dziennikowi telewizyjnemu „Tagesschau” plan Becka otrzymał 77 głosów na „tak”, a 25 na „nie”. Tym samym debata wewnątrz SPD została zakończona, potwierdził wiceprzewodniczący frakcji Klaas Hübner. Minister transportu Wolfgang Tiefensee, również z SPD, stwierdził, że jest bardzo zadowolony z decyzji swojego ugrupowania.
Należący do lewego skrzydła SPD i zdecydowany krytyk prywatyzacji kolei Hermann Scheer uznał postanowienia partii za możliwy do przyjęcia kompromis.
Projekt SPD, który musi zostać poparty przez Bundestag przewiduje przeobrażenie Deutsche Bahn w państwowy holding. Pod jego dachem znaleźć by się miała Netz AG (Sieć S.A.), do której należałyby licząca 34 tys. km sieć linii kolejowych i dworce. Obok niej, w holdingu znalazłyby się także przewozy regionalne i dalekobieżne oraz logistyka z ruchem towarowym (Railion) i spedycją (Schenker). Tylko w tej drugiej części holdingu w ręce prywatne mogłoby przejść 24,9% udziałów.
We wczorajszym programie porannym telewizji ARD przewodniczący frakcji chrześcijańskich demokratów w Bundestagu Volker Kauder zapowiedział poparcie propozycji SPD zauważając, że CDU faworyzuje jednak model umożliwiający prywatyzację kolei w 49,9%.
