Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Słaba frekwencja na linii Radom - Drzewica

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-10-2007
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Agnieszka Kępka, Gazeta Wyborcza Radom, 10 października 2007

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Słaba frekwencja na linii Radom - Drzewica
Niewielu pasażerów korzysta z reaktywowanego kilka tygodni połączenia Radomia z Drzewicą. Koleje Mazowieckie obniżają ceny biletów na tej trasie. Trwają przygotowania do remontu linii Warszawa - Radom - Kielce.

Nowe ceny będą obowiązywały od poniedziałku. Tańsze będą bilety jednorazowe i miesięczne, np. bilet z Radomia do Wolanowa będzie kosztował nie 4, ale 3 zł, miesięczny do Przysuchy stanieje o ponad 20 proc., a jednorazowy do Drzewicy o ponad 50 proc. Oferta specjalna skierowana jest także od osób korzystających z biletów ulgowych. Nowe ceny mają obowiązywać do końca grudnia, kolejarze nie wykluczają jednak, że promocję przedłużą.

Powtórka z historii

Tańsze bilety to sposób na przyciągniecie pasażerów, bo jak na razie frekwencja na reaktywowanej na początku września trasie jest bardzo słaba. W grudniu 2005 r. połączenie z Drzewicą zlikwidowano właśnie z tego powodu. Czy i teraz pociągi znikną z tej linii? - Nie po to uruchamialiśmy połączenie, żeby je za moment likwidować - zapewnia Grzegorz Kuciński, członek zarządu spółki Koleje Mazowieckich. - Dlatego wprowadzamy ofertę specjalną, aby móc konkurować z transportem samochodowym. Ludzie odzwyczaili się od kolei, teraz musimy ich przyzwyczaić na nowo, ale na to potrzeba czasu. Nie stanie się to w dwa czy trzy dni - dodaje Kuciński.

W promocję połączenia zaangażował się także Mazowiecki Urząd Marszałkowski. - Liczymy się z tym, że musi minąć kilka miesięcy zanim z połączenia zacznie korzystać więcej osób, ale przez ten czas nie zamierzamy stać z założonymi rękami, tylko zająć się promocją. Stąd nasza prośba do organizacji, które zabiegały o reaktywację połączenia, o włączenie się do akcji promocyjnej - mówi Piotr Szprendałowicz, członek zarządu Mazowsza.

O pomoc poproszono także samorządy gmin, przez które biegnie trasa. - Zwróciliśmy się do wójtów, aby organizowali transport, którym na stacje mogliby dotrzeć ludzie ze wsi - informuje Szprendałowicz.

Jest studium wykonalności trasy

Zakończyły się prace nad studium wykonalności dotyczącym modernizacji linii kolejowej Warszawa - Radom - Kielce. Jak informuje Marek Kubera, kierownik kontraktu, trwają przygotowania do przetargu na przygotowanie dokumentacji technicznej, wykonanie badań geotechnicznych i map do celów projektowych. Kolejarze chcą ogłosić przetarg jeszcze w tym roku. Prace rozpoczną się na kilku odcinkach między Radomiem, a Skarżyskiem-Kamienną, bo tu nie trzeba zmieniać geometrii położenia torów. A co za tym idzie, PKP nie musi starać się o pozwolenie na budowę, roboty można rozpocząć na podstawie zgłoszenia.

Najwięcej do zrobienia jest na trasie Radom - Warka, tu ma powstać drugi tor. Zanim jednak rozpoczną się prace, PKP czeka jeszcze procedura wykupu gruntów.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5