Niewielu pasażerów korzysta z reaktywowanego kilka tygodni połączenia Radomia z Drzewicą. Koleje Mazowieckie obniżają ceny biletów na tej trasie. Trwają przygotowania do remontu linii Warszawa - Radom - Kielce.
Nowe ceny będą obowiązywały od poniedziałku. Tańsze będą bilety jednorazowe i miesięczne, np. bilet z Radomia do Wolanowa będzie kosztował nie 4, ale 3 zł, miesięczny do Przysuchy stanieje o ponad 20 proc., a jednorazowy do Drzewicy o ponad 50 proc. Oferta specjalna skierowana jest także od osób korzystających z biletów ulgowych. Nowe ceny mają obowiązywać do końca grudnia, kolejarze nie wykluczają jednak, że promocję przedłużą.
Powtórka z historiiTańsze bilety to sposób na przyciągniecie pasażerów, bo jak na razie frekwencja na reaktywowanej na początku września trasie jest bardzo słaba. W grudniu 2005 r. połączenie z Drzewicą zlikwidowano właśnie z tego powodu. Czy i teraz pociągi znikną z tej linii? - Nie po to uruchamialiśmy połączenie, żeby je za moment likwidować - zapewnia Grzegorz Kuciński, członek zarządu spółki Koleje Mazowieckich. - Dlatego wprowadzamy ofertę specjalną, aby móc konkurować z transportem samochodowym. Ludzie odzwyczaili się od kolei, teraz musimy ich przyzwyczaić na nowo, ale na to potrzeba czasu. Nie stanie się to w dwa czy trzy dni - dodaje Kuciński.
W promocję połączenia zaangażował się także Mazowiecki Urząd Marszałkowski. - Liczymy się z tym, że musi minąć kilka miesięcy zanim z połączenia zacznie korzystać więcej osób, ale przez ten czas nie zamierzamy stać z założonymi rękami, tylko zająć się promocją. Stąd nasza prośba do organizacji, które zabiegały o reaktywację połączenia, o włączenie się do akcji promocyjnej - mówi Piotr Szprendałowicz, członek zarządu Mazowsza.
O pomoc poproszono także samorządy gmin, przez które biegnie trasa. - Zwróciliśmy się do wójtów, aby organizowali transport, którym na stacje mogliby dotrzeć ludzie ze wsi - informuje Szprendałowicz.
Jest studium wykonalności trasyZakończyły się prace nad studium wykonalności dotyczącym modernizacji linii kolejowej Warszawa - Radom - Kielce. Jak informuje Marek Kubera, kierownik kontraktu, trwają przygotowania do przetargu na przygotowanie dokumentacji technicznej, wykonanie badań geotechnicznych i map do celów projektowych. Kolejarze chcą ogłosić przetarg jeszcze w tym roku. Prace rozpoczną się na kilku odcinkach między Radomiem, a Skarżyskiem-Kamienną, bo tu nie trzeba zmieniać geometrii położenia torów. A co za tym idzie, PKP nie musi starać się o pozwolenie na budowę, roboty można rozpocząć na podstawie zgłoszenia.
Najwięcej do zrobienia jest na trasie Radom - Warka, tu ma powstać drugi tor. Zanim jednak rozpoczną się prace, PKP czeka jeszcze procedura wykupu gruntów.