Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

SKM dostała szynobusy, których nie może mieć

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-07-2006
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Puls Biznesu, 21 lipca 2006

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
SKM dostała szynobusy, których nie może mieć
Szynobusy miały dawać oszczędności Pomorzu, stoją we Frankfurcie nad Odrą. Na wjazd do kraju szynobusów nie zgadza się nadzór kolejowy.

Dziewięć używanych autobusów szynowych pozwoliłoby Szybkiej Kolei Miejskiej (SKM) przejąć ruch na nierentownych trasach obsługiwanych przez PKP Przewozy Regionalne, obniżyć ceny i otworzyć nowe linie. Samorząd województwa objął 12,4 proc. akcji spółki za 4 mln zł, przeznaczonych na zakup i modernizację szynobusów. W czerwcu podpisano umowę z Deutsche Bahn (DB) umożliwiającą ich przekazanie. Pojazdy utknęły jednak we Frankfurcie nad Odrą.
- Nie rozumiem, dlaczego. Chcielibyśmy, żeby szynobusy ruszyły w trasę w grudniu, kiedy zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy - mówi Jakub Cichosz z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.
Tak jednak może się nie stać. Na wjazd szynobusów do kraju musi zgodzić się Urząd Transportu Kolejowego (UTK), który zalecił, by przeszły kosztowne badania dopuszczenia do ruchu. Po co, skoro świadectwo dopuszczenia do ruchu dostał identyczny typ pojazdu kupiony w ubiegłym roku przez województwo zachodniopomorskie?
- Ze względów bezpieczeństwa przyglądamy się każdej maszynie z osobna. Mamy poważne wątpliwości, więc decyzji nie będzie szybko. Nie pozwolimy, by Polska stała się złomowiskiem Europy - mówi przedstawiciel UTK, który zastrzega sobie anonimowość.
- Szynobusy pochodzą z 1961 r., ale były modernizowane. Ich stan techniczny nie odbiega od tego, jaki ma tabor dziś jeżdżący po Pomorzu. Można z nich korzystać przez kolejne 10 lat - mówi Mikołaj Segeń, były prezes SKM.
Zdaniem dr. Marcina Wołka z Katedry Rynku Transportowego Uniwersytetu Gdańskiego, koszt kilometra przejechanego autobusem szynowym jest o 30-50 proc. niższy w stosunku do pociągu złożonego z lokomotywy spalinowej i wagonów pasażerskich. Jeden nowy szynobus produkcji polskiej kosztuje kilka milionów złotych.
- Póki rynek regionalnych przewozów kolejowych jest w przejściowej fazie i przewoźników oraz samorządów nie stać na duże zakupy nowego taboru, trzeba wspierać inicjatywy, które powodują obniżanie kosztów bez pogorszenia standardu usług - mówi Marcin Wołek.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5