Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Skanska przyspiesza prace na linii kolejowej Nysa – Opole

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
03-08-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Skanska przyspiesza prace na linii kolejowej Nysa – Opole
Fot. SkanskaLinia 287
1 sierpnia Skanska rozpoczęła roboty na odcinku Szydłów – Łambinowice na linii 287, który nie był planowany do realizacji na ten rok. Oznacza to przyspieszenie prac nawet o 8 miesięcy.

Kontrakt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 287 Nysa – Opole” obejmuje opracowanie projektu i wykonanie robót budowlanych – wymianę nawierzchni kolejowej i roboty towarzyszące. Zadanie jest realizowane przez Skanska na zlecenie PKP PLK w formule „projektuj i buduj”. Jego wartość to 122,5 mln zł netto. Kontrakt jest podzielony na 4 odcinki: Opole Zachodnie – Komprachcice, Komprachcice – Szydłów, Szydłów – Łambinowice oraz Łambinowice – Nysa.

Bezstykowe tory – komfort podróży

Dzięki inwestycji podróż z Nysy do Opola skróci się do około 50 minut, czyli zajmie prawie o połowę mniej niż dotychczas. Na nowych torowiskach pociągi osobowe pojadą z prędkością do 120 km/h, a towarowe – do 100 km/h. Komfort podróżnych na trasie Opole – Nysa zapewnią tory bezstykowe.

– Tor bezstykowy powstaje po zespawaniu szyn w ciągły odcinek o długości od 180 metrów do nawet kilku kilometrów – mówi Martin Holy, menadżer projektu, Skanska SA. – Zrezygnowaliśmy z tradycyjnego łączenia za pomocą łubek skręcanych śrubami. Zamiast tego zastosowaliśmy metody spawalnicze, a zwłaszcza zgrzewanie elektryczne i spawanie termitowe. Dzięki temu jazda po torze bezstykowym jest spokojna i cicha. Warunkiem jest takie spajanie szyn, aby właściwości złączy nie odbiegały od właściwości szyn i były jednolite dla wszystkich styków.

Co już oddano do użytku?

Na początku lipca Skanska oddała do użytku odcinek Opole Zachodnie – Komprachcice. Na tym odcinku firma położyła około 5 km szyn, 7 tys. nowych podkładów i 5 rozjazdów. Przebudowane zostały dwa perony – w Komprachcicach i Chmielowicach, powstał też stalowy obiekt mostowy. Wyremontowanych zostało 7 przepustów i wybudowane 2 nowe. W ramach prac okołotorowych Skanska wyprofilowała skarpy oraz poprawiła rowy boczne na całym odcinku.

Do końca lipca trwały z kolei prace na odcinku Komprachcice – Szydłów. Skanska zabudowała 10 km nowych szyn, 6,5 tys. podkładów i 2 nowe rozjazdy. Roboty objęły remont 6 przepustów, zabudowę 4 nowych przepustów, przebudowę betonowego obiektu mostowego, a także wyprofilowanie skarp i rowów na długości 15 km. Na długości 300 m zostało wybudowane tymczasowe ogrodzenie do ochrony żab i węży.

Skanska szybciej wchodzi na następny odcinek

1 sierpnia Skanska rozpoczęła prace na kolejnym odcinku: Szydłów – Łambinowice.

– Ta rewitalizacja nie była planowana na 2018 rok. Jednak dzięki temu, że szybko zakontraktowaliśmy podstawowe materiały, zastosowaliśmy w pełni zmechanizowaną technologię wymiany torowiska kolejowego oraz wykorzystaliśmy nasz sprzęt, przyspieszyliśmy prace o 8 miesięcy – podkreśla Martin Holy.

Roboty na tym odcinku obejmą kompleksową wymianę toru, modernizację dwóch peronów na stacji Szydłów, wybudowanie 4 nowych peronów i wymianę 5 rozjazdów. Wyremontowanych zostanie 10 przepustów i powstanie 7 nowych oraz 2 mosty stalowe. Skanska wykona roboty okołotorowe polegające na wyprofilowaniu skarp i rowów. Ze względu na zły stan podtorza będzie ono wymieniane na długości 1,5 km. Zakończenie robót na tym odcinku jest planowane na 28 listopada br.

Inne kontrakty Skanskiej

W tym tygodniu firma podpisała kontrakt z PKP PLK na zaprojektowanie i wykonanie robót na odcinku Charsznica – Wolbrom – Jaroszowiec Olkuski w ramach zadania: „Prace na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel – Bukowno – Sosnowiec Płd.”.

W ramach kontraktu Skanska przebuduje 24 km linii kolejowej, 7 obiektów mostowych, 9 peronów i 24 km linii trakcyjnej oraz przeprowadzi renowację 14 przepustów. Powstanie także nowe przejście podziemne. Zmienią się również przystanki: Gajówka, Jeżówka, Zarzecze i Chrząstowice Olkuskie. Perony zostaną podwyższone do 76 cm, co ułatwi wsiadanie do pociągów.

Dzięki modernizacji torów, wzrośnie komfort podróżnych oraz polepszą się warunki przewozu towarów. Po zakończeniu kontraktu pociągi osobowe na tym odcinku będą mogły przyspieszyć z 40 do 120 km /h. Wartość umowy to 132,2 mln zł netto. Budowa rozpocznie się we wrześniu, a zakończy w listopadzie 2020 roku.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5