RŻD mogą nałożyć karę finansową na Siemensa, ze względu na fakt, że podczas eksploatacji pociągów Velaro RUS (nazywanych w Rosji Sapsan), napotkano na pewne trudności techniczne.
Koleje rosyjskie podpisały umowę na zakup ośmiu składów Siemensa oraz ich utrzymanie na okres 30-letni w 2006 r. Pociągi rozpoczęły kursowanie pomiędzy Moskwą i Sankt Petersburgiem, pokonując tę trasę 18 grudnia w rekordowym czasie 3 godzin i 45 minut. Podczas eksploatacji pojawiły się problemy techniczne, m.in. awarie drzwi. W poniedziałek 21 grudnia Sapsan dojechał do Sankt Petersburga z 42-minutowym opóźnieniem ze względu na awarię kondensatorów w drugim wagonie.
- Kontrakt zawiera postanowienia o karach za usterki techniczne z winy producenta i z pewnością je wykorzystamy, bez konieczności kierowania sprawy do sądu - stwierdził Władimir Jakunin, szef RŻD.

* Fot. Siemens.