NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Siemens: Vectrony PKP Cargo przystosowane do obsługi Trójmorza

| Jakub Madrjas 05.02.2019 77

– Lokomotywa wielosystemowa pozwala przekraczać granicę bez zatrzymania – mówi prezes zarządu Siemens Mobility, Krzysztof Celiński. Siemens zapewnia serwis w bardzo krótkim czasie, w dowolnym z 18 krajów, na terenie których Vectron ma dopuszczenie do ruchu. Siemens wyprodukował już kilkaset takich lokomotyw, a zamówiono ich do tej pory ponad 800.
Prezes Celiński podkreśla, że Vectron staje się “typową” lokomotywą, znaną wszędzie w Europie. Jak mówi, to pojazd nie sprawiający kłopotów, posiada dużą moc 6,4 MW i prędkość 160 km/h, jest więc idealnym pojazdem do prowadzenia pociągów kontenerowych.

Siemens Mobility podpisał umowę z PKP Cargo na dostawę kolejnych pięciu lokomotyw wielosystemowych Vectron. Najprawdopodobniej będą one wykorzystywane na tzw. Korytarzu Północ–Południe. Prezes zarządu Siemens Mobility, Krzysztof Celiński jest przekonany o potencjale rozwojowym przewozów kombinowanych w tym korytarzu m.in. dzięki inicjatywie Trójmorza.
 
– Port Deepwater Container Terminal w Gdańsku już w tej chwili ma przeładunki rzędu 2 milionów TEU – przypomina. Kontenery przeładowywane w porcie mogą być przewożone Korytarzem Północ–Południe nie tylko do terminali na terenie Polski, ale też i do krajów w środkowej i południowej Europie – właśnie dzięki lokomotywom wielosystemowym.

Lokomotywy Vectron mogą też obsługiwać tzw. Jedwabny Szlak, ponieważ są przygotowane do wjazdu na teren Niemiec czy Austrii. Możliwy jest także wjazd do Holandii – jeżeli PKP Cargo sobie tego zażyczy, producent jest w stanie przygotować odpowiednie oprogramowanie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5