Partnerzy serwisu:
Biznes

Siemens: Lokomotywa to nie pług śnieżny

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
25-01-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Siemens, 25 stycznia 2011

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Siemens: Lokomotywa to nie pług śnieżny
- Siemens na bieżąco monitoruje i rozwiązuje zgłaszane problemy eksploatacyjne. Trzeba wyraźnie wskazać, iż przyczyny wielu z nich nie są związane z awaryjnością lokomotyw, a dotyczą napraw powypadkowych, wynikają z nieprawidłowej obsługi lub eksploatacji lokomotyw, działań siły wyższej etc. Tutaj nasze stanowisko różni się w sposób istotny od ostatnio przedstawionych w mediach wypowiedzi przedstawicieli PKP IC - pisze w oświadczeniu Siemens na temat doniesień o awariach Husarzy.

Lokomotywy typu ES64U4-D „Husarz” dostarczone dla PKP Intercity należą do najnowszych konstrukcji wśród lokomotyw wielosystemowych na świecie. Ten typ pojazdów z powodzeniem jest użytkowany w Austrii i Słowenii. Lokomotywy wyprodukowane przez Siemensa zostały dostarczone zgodnie z podpisaną umową z PKP Intercity. Właśnie zakończyliśmy okres eksploatacji nadzorowanej lokomotyw, który służył kompleksowej analizie niezbędnych poprawek i ewentualnych korekt. Lokomotywy w najbliższym czasie otrzymają bezterminowe świadectwo dopuszczenia do eksploatacji.

Warunki zimowe w naturalny sposób wymuszają zwiększony nakład prac utrzymaniowych dla całej infrastruktury transportowej. Siemens na bieżąco monitoruje i rozwiązuje zgłaszane problemy eksploatacyjne. Trzeba wyraźnie wskazać, iż przyczyny wielu z nich nie są związane z awaryjnością lokomotyw, a dotyczą napraw powypadkowych, wynikają z nieprawidłowej obsługi lub eksploatacji lokomotyw, działań siły wyższej etc. Tutaj nasze stanowisko różni się w sposób istotny od ostatnio przedstawionych w mediach wypowiedzi przedstawicieli PKP Intercity. Kapitalne znaczenie ma na przykład właściwe utrzymanie infrastruktury torowej. Oczywiście działania te są trudniejsze w okresie zimowym. Lokomotywa pasażerska jadąca z prędkością ponad 120 km/h nie powinna pełnić funkcji pługu śnieżnego. Jedną z niezbędnych poprawek, która została wdrożona już w poprzednim okresie zimowym z inicjatywy i na koszt Siemensa, była wymiana pługów śnieżnych we wszystkich dziesięciu „Husarzach” na pługi o mocniejszej konstrukcji. Od tego momentu zanotowaliśmy jedynie sporadyczne przypadki uszkodzenia pługów. Ważne jest też odpowiednie zaplecze serwisowe oraz dostępna pula części zapasowych – eksploatacyjnych i powypadkowych, niezbędnych do przeprowadzania szybkich napraw. Nie można prowadzić efektywnej eksploatacji lokomotyw bez takiego magazynu, za stworzenie którego odpowiada ich właściciel. Ofertę na magazyn takich części przekazaliśmy do PKP Intercity. Od dłuższego czasu czekamy na odpowiedź naszego klienta. Magazyn ten pozwoliłby nam na dalsze skrócenie czasu napraw, a przez to zwiększyłby dostępność floty lokomotyw. Kupując najnowocześniejsze lokomotywy na świecie za kwotę 44.5 mln Euro nie można zapomnieć o zapewnieniu środków na niezbędne części zamienne oraz stworzeniu właściwego zaplecza technicznego, w szczególności infrastruktury serwisowej. Nowoczesny tabor kolejowy wymaga odpowiednich warunków do serwisowania. Trudno jest dokonywać czynności serwisowych przy ujemnych temperaturach w halach naprawczych.

Pragniemy podkreślić, że eksploatacja wszystkich 10 lokomotyw rozpoczęła się w czerwcu 2010 r. Zebrane do tej pory doświadczenia potwierdzają prawidłowość konstrukcji dostarczonych lokomotyw. Ujawnione problemy eksploatacyjne staramy się rozwiązywać z PKP Intercity na bieżąco i wypracować optymalny wieloletni model współpracy - pisze Siemens w oświadczeniu.


Czytaj też:


Wspomniane kwestie będą wiodącymi tematami konferencji „Perspektywy rynku lokomotyw w Polsce” organizowanej przez RK Konferencje, a która odbędzie się 10 marca 2011 roku w Warszawie.
 

\

 

Zobacz program konferencji

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Tabor i technika

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Jakub Madrjas 19 lipca 2023

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

Tabor i technika

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

inf. pras oprac. JM 11 maja 2023

Jest 25 Vectronów w PKP Cargo. Dostawy zakończone

Tabor i technika

Vectron otrzymuje zgodę na cały Korytarz Skandynawski

Tabor i technika

ČD Cargo zamówiły Vectrony ze spalinowym silnikiem dojazdowym

Tabor i technika

Zobacz również:

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Tabor i technika

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Jakub Madrjas 19 lipca 2023

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

Tabor i technika

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

inf. pras oprac. JM 11 maja 2023

Jest 25 Vectronów w PKP Cargo. Dostawy zakończone

Tabor i technika

Vectron otrzymuje zgodę na cały Korytarz Skandynawski

Tabor i technika

ČD Cargo zamówiły Vectrony ze spalinowym silnikiem dojazdowym

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5