Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Siemens: Bezpieczeństwo i niezawodność kolei lekiem na samochody

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
15-03-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Siemens: Bezpieczeństwo i niezawodność kolei lekiem na samochody
fot.
Europejskie Forum Taborowe odbywa się już po raz czwarty. Jednym z aspektów, poruszonych podczas spotkania, była konkurencja między koleją i samochodami. Krzysztof Celiński, dyrektor Siemens Mobility, przedstawił, jak kolej powinna odpowiadać na zagrożenia ze strony samochodów.

– Tradycyjnie, kolej konkuruje z przewozami samochodowymi i lotniczymi – rozpoczął swoje wystąpienie Krzysztof Celiński, dyrektor Siemens Mobility i wymienił minusy aut w tym starciu. Wskazał, że do tej pory głównym zarzutem wobec samochodów, była duża liczba wypadków, za jakie odpowiadają. To mają zmienić autonomiczne pojazdy, w zamierzeniach bezpieczniejsze niż kierowane przez człowieka. Również zarzut degradacji środowiska stopniowo traci na mocy. – Tutaj też coraz częściej pojawiają się nowe technologie, które pozwalają mówić o zielonym transporcie samochodowym – mówił.

„Nie działamy dalekowzrocznie”

Rozwój miast nie idzie w parze z rozwojem kolei aglomeracyjnej. – Kolej to istotna część aglomeracji, jednak planowanie przestrzenne obecnie nie sprzyja transportowi kolejowemu. Potrzebne są daleko idące zmiany w ustawodawstwie. Skoro zabudowa miasta nie sprzyja organizacji transportu publicznego, ludzie, nie mając możliwości skorzystania z niego, wybierają samochód – podkreślił Celiński.

Dodał, że w społeczeństwie rośnie wartość czasu. – Chcemy jeździć szybciej. Stąd program KDP wydaje się w Polsce niezbędny – zaznaczał.

Jaka jest odpowiedź kolei?

Zdaniem Celińskiego, pojazdy szynowe muszą spełniać podobne oczekiwania pasażerów, jak samochód. Chodzi przede wszystkim o bezpieczeństwo. – Już od dawna, w wielu miejscach na świecie, mamy do czynienia z autonomicznością. Chociażby w metrze – wskazał. Dodał, że zmyślą o bezpieczeństwie pasażerów trwają także prace, żeby wprowadzić autonomiczną jazdę także na kolei. W tym wypadku jest jeszcze sporo do zrobienia.

– Istotny czynnik to zwiększenie niezawodności tego, co oferujemy na rynku i zmniejszenia kosztów, nie tylko utrzymania i napraw, ale i produkcji – podkreślił. Zwrócił też uwagę na sposób przeprowadzania zamówień, w czym przemysł kolejowy powinien wzorować się na samochodowym. Tu często patrzy się na kwestie funkcjonalne a nie techniczne. – W Niemczech obecnie zamawia się efekt usługi – mówił.

Pozwoliło to na opracowanie przez producentów platform pojazdów o zmniejszonych kosztach produkcji, napraw oraz modernizacji. – Właśnie w tym kierunku zmierza Siemens – podkreślił Celiński i wskazuje na nowy regionalny pociąg o nazwie Mireo i wielosystemowe, modułowe lokomotywy Vectron. – Można je łatwo modyfikować pod zamawiającego – wyjaśnił.

Istotna jest też digitalizacja, czyli przesyłanie informacji do producenta o stanie taboru i sprawnego wyliczenia czasu do najbliższej naprawy rewizyjnej oraz przerzucanie odpowiedzialności za utrzymanie pojazdów na producenta. – Takie rozwiązania się sprawdzają – przyznał.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Tabor i technika

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Jakub Madrjas 19 lipca 2023

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

Tabor i technika

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

inf. pras oprac. JM 11 maja 2023

Jest 25 Vectronów w PKP Cargo. Dostawy zakończone

Tabor i technika

Vectron otrzymuje zgodę na cały Korytarz Skandynawski

Tabor i technika

ČD Cargo zamówiły Vectrony ze spalinowym silnikiem dojazdowym

Tabor i technika

Zobacz również:

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Tabor i technika

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Jakub Madrjas 19 lipca 2023

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

Tabor i technika

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

inf. pras oprac. JM 11 maja 2023

Jest 25 Vectronów w PKP Cargo. Dostawy zakończone

Tabor i technika

Vectron otrzymuje zgodę na cały Korytarz Skandynawski

Tabor i technika

ČD Cargo zamówiły Vectrony ze spalinowym silnikiem dojazdowym

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5