21 kwietnia 2005 roku w siedzibie VAE Polska odbyło się seminarium poświęcone standardom konstrukcyjnym rozjazdów UIC60 produkowanych przez VAE i stosowanych na sieci PKP PLK S.A. Na spotkaniu obecni byli m.in. przedstawiciele PKP PLK S.A., Centrum Naukowo-Technicznego Kolejnictwa, Urzędu Transportu Kolejowego oraz partnerzy biznesowi VAE Polska.
Po powitaniu gości prezes VAE Polska Krzysztof Semrau zaprezentował ofertę standardów konstrukcyjnych VAE dla sieci PKP PLK S.A. W trakcie wystąpienia poinformował między innymi o trwających pracach nad nowym standardem konstrukcyjnym VAE dla PKP PLK S.A. jakim ma być rozjazd UIC60 760-1:14, który najprawdopodobniej przy okazji modernizacji E-65 zabudowany zostanie na stacji Pszczółki w celu przeprowadzenia badań eksploatacyjnych. Poinformowano również, że w najbliższym czasie zabudowane zostaną 3 kontrolery sensorowe produkcji VAE na węźle katowickim.
Eduard Guggenberger, gość specjalny z VAE GmbH w swoim wystąpieniu przestawił "Rozwiązania konstrukcyjne rozjazdów UIC60 z R=500m i 1200m i ich zastosowanie w europejskich sieciach kolejowych".
W kolejnym wystąpieniu Pan dr Andrzej Semrau - Doradca Techniczny VAE Polska podzielił się z uczestnikami seminarium doświadczeniami z eksploatacji rozjazdów zwyczajnych i łukowych UIC60 z R=500m i 1200m z krzyżownicą ze stałym dziobem. Zachęcał również projektantów modernizowanych linii kolejowych do planowania wykorzystywania rozjazdów łukowych, jako całkowicie bezpiecznych oraz zapewnił o gwarancji należytego wykonania i zabudowy tych konstrukcji.
Na koniec seminarium reprezentujący PKP PLK S.A. Dariusz Korab opowiedział o przepisach dotyczących interoperacyjności nawierzchni kolejowych.