- Polityka transportowa państwa powinna się opierać na konkretach - stwierdził Krzysztof Sędzikowski, prezes CTL Logistics, w trakcie debaty nt. "Relacje organizacyjno-prawne przewoźników i zarządcy infrastruktury kolejowej", zorganizowanej przez Centrum Komunikacji Medialnej.
W debacie wzięli udział m.in. wicemnister infrastruktury - Juliusz Engelhardt, wiceprezes Urzędu Transportu Kolejowego - Mirosław Antonowicz, przewodniczący Komitetu Infrastruktury Gospodarczej w Krajowej Izbie Gospodarczej - Józef Marek Kowalczyk, prezes PKP Polskie Linie Kolejowe - Zbigniew Szafrański oraz przedstawiciele przewoźników pasażerskich i towarowych operujących na polskim rynku: Dariusz Antoniak - PKP Intercity, Daniel Ryczek - PKP Cargo, Krzysztof Sędzikowski - CTL Logistics, Rafał Milczarski - Freightliner PL i Fabien Courtellemont - Arriva PCC.
Tematami dyskusji były: model kształtowania stawek dostępu do infrastruktury kolejowej a konkurencyjność przewozów kolejowych, wpływ systemu finansowania na poziom nakładów, utrzymanie i modernizację infrastruktury kolejowej oraz na wysokość na stawek dostępu oraz zapewnienie równości przewoźników w dostępie do elementów infrastruktury.
- Stawki dostępu do infrastruktury kolejowej są za wysokie, a gdy dołożymy do tego jakość, to ta relacja cena - jakość, jest po prostu dramatyczna. Oczekujemy konkretnych rozwiązań w polityce transportowej i w tym w jaki sposób kolej będzie się rozwijać - mówił Krzysztof Sędzikowski z CTL Logistics zarzucając brak działania w tej kwestii obecnemu na sali Juliuszowi Engelhardtowi.

* Fot. Rynek Kolejowy.