Po przebudowie torowiska w ul. Mickiewicza, tramwaje miały wrócić na pętlę Sępolno 29 stycznia. Nie pozwoliły na to odkształcenia sieci trakcyjnej. Naprawa trwała prawie miesiąc. ZDiUM naliczył kary na wykonawców, ale na ich poczet policzył koszty usunięcia usterek.
Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta, w związku z opóźnieniem w uruchomieniu komunikacji tramwajowej na wyremontowanym odcinku torowiska w ul. Mickiewicza, zadecydował o wyciągnięciu konsekwencji finansowych wobec biura projektowego Progreg za konieczność wykonania dodatkowych prac nieuwzględnionych w projekcie, oraz generalnego wykonawcy robót Ziajka Zbigniew Przedsiębiorstwo Drogowe nieterminowe ukończenie robót.
Biuro projektowe Progreg zostanie obciążone kosztami pracy specjalistycznego sprzętu i wykonania robót dodatkowych, polegających na montażu tyczek poprzecznych w wysięgnikach trakcji tramwajowej, nieuwzględnionych w projekcie pierwotnym - w sumie na kwotę 40 000 zł. ZDiUM zaznaczył, że "w ramach rekompensaty za koszty społeczne biuro projektowe bez dodatkowego wynagrodzenia opracowało rozwiązanie techniczne problemu wzmocnienia wysięgników".
Wobec generalnego wykonawcy prac Ziajka Zbigniew Przedsiębiorstwo Drogowe została naliczona kara finansowa za przekroczenie terminu ukończenia robót w wysokości 15 000 zł. W ramach rekompensaty za koszty społeczne wykonawca prac przyjął na siebie koszty wykonania dodatkowych pomiarów pętli zwarcia, zaleconych przez MPK. Koszt wykonania pomiarów to według ZDiUM blisko 13 000 zł.