Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko - Pomorskiego przedstawił "Rynkowi Kolejowemu" zakres zmian, którym zostanie poddany spalinowy wagon silnikowy SA 106-001. - Jest to modernizacja i przebudowa pojazdu na pojazd dwuczłonowy. Nie można mówić jedynie o przebudowie - zaznaczają urzędnicy.
Zmodernizowany i przebudowany pojazd będzie zatem posiadał trzy wózki i dwa człony połączone przegubem. W obu członach znajdzie się po jednym silniku. Pojazd musi być zbudowany z wykorzystaniem podzespołów i elementów pojazdu SA106-001 oraz użyciem nowych podzespołów i materiałów. Drugi człon pojazdu zostanie wykonany przez wykonawcę zamówienia we własnym zakresie.
Podstawowe parametry techniczne pojazdu:
- prędkość eksploatacyjna 120km/h,
- przyśpieszenie rozruchu min. 0,5 m/s2 – w zakresie prędkości 0-40 km/h,
- układ członów s-s, gdzie „s”- człon silnikowy,
- trakcja wielokrotna z pojazdami posiadanymi przez zamawiającego,
- klimatyzacja, układ audio- video dla układów informacyjnych i reklamowych (6 monitorów LCD)
- ekologiczne WC przystosowane dla osób niepełnosprawnych, oraz co najmniej dwa miejsca dla osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich,
- współczynnik gotowości eksploatacyjnej min. 0,93, trwałość konstrukcji 30 lat.
Długości całkowita nie została określona w zamówieniu – Można przyjąć, że jego długość będzie zbliżona do innych autobusów dwuczłonowych, tj. ok. 42 m - poinformowała nas Małgorzata Brzykcy z biura prasowego marszałka.
Nowe udogodnienia dla pasażerów to: usprawniona klimatyzacja, wentylacja i ogrzewanie,system informacyjno wizualny przyjazny dla pasażerów, zwiększona przyjazność pojazdu dla osób niepełnosprawnych i dwukrotnie zwiększona pojemność pojazdu - liczba miejsc siedzących ma wynieść min. 125, a ogólna liczba miejsc min. 250. Natomiast bezawaryjność pojazdu ma zwiększyć zastosowanie nowych układów napędowych MTU, nowych układów sterowania, hydrauliki i pneumatyki. Poprawić się ma charakterystyka trakcyjna pojazdu, a przeglądy ułatwi unifikacja części zamiennych z posiadanym taborem.