Koleje Rosyjskie (RŻD) uzgodniły z Transmashholding warunki kontraku na dostawę pociągów piętrowych, które będą mogły rozwijać prędkość 160 km/godz. do obsługi ruchu międzyregionalnego.
Każdy skład zostanie utworzony z sześciu lub dwunastu wagonów oraz dwóch z 4-megawatowych, jednokabinowych lokomotyw elektrycznych na obu końcach. Pociągi będą oferowały przejazdy w klasie biznes oraz 1 i 2 klasie i będą wykorzystywane do obsługi ruchu na trasach nie dłuższych niż 700 kilometrów.
Lokomotywy będą budowane w Fabryce Lokomotyw Elektrycznych w Nowoczerkasku, a wagony w Zakładach Wagonowych w Twerze. Liczba zamówionych pociągów nie została jeszcze ustalona, ale Transmashholding już zapowiedział, że produkcja rozpocznie się w 2014 roku.
Strategiczny partner Transmashholding – francuski Alstom oraz inni dostawcy z Rosji oraz innych krajów liczą na udział w tym projekcie.