Rosyjskie koleje podsumowały inwestycje I półrocza 2010 roku.
W I połowie 2010 r. rosyjskie koleje wydały 111,2 mld rubli w ramach programu inwestycyjnego. Ponad 13 mld przeznaczono na zakup taboru – 122 lokomotyw elektrycznych i 63 spalinowe. Za 5 mld rubli zakupiono 343 wagony silnikowe.
Rozwijane są też projekty inwestycyjne, m. in. całkowita rekonstrukcja odcinków:
• Mga - Gatczyna - Wejmarn - Iwangorod i połączenie z portami nad Zatoką Fińską
• Maksym Gorkij - Kotelnikow - Tichoreckaja - Krymskaja i obwodnica węzła krasnodarskiego
• Karymskaja - Zabajkalsk
Szybko przeprowadzane są prace przy inwestycjach związanych z olimpiadą w Soczi – w I półroczu rozpoczęły się prace nad kolejowo-drogowym połączeniem Adler – Alpika, głównej trasy łączącej z ośrodkami olimpijskimi. RŻD budują sześć tuneli w górach i zakończyły budowę pierwszych 6 km trasy. Nowe mosty umożliwią położenie drugiego toru na trasie Soczi – Adler – Wiesiołoje. Częścią olimpijskiego projektu modernizacji trasy Tuapse – Adler jest budowa drugiego toru Dagomys – Soczi. Ukończono też budowę dworca kolejowego przy lotnisku w Soczi.
Ponad 50 mld rubli zainwestowano w inne projekty - mosty kolejowe przez kanał Obwodnyj w moskiewskim węźle kolejowym, Mały Tunel Noworosyjski (kolej północnokaukaska) i zakład naprawy taboru TR-3 Kiniel-Gruzowoj koło Samary. Wybudowano też hale wagonowni na stacji Nowaja Czara na kolei wschodniosyberyjskiej.
Spółka zajmuje się również budową mieszkań – oddano do użytku 5.900 m2 nowych powierzchni mieszkalnych.