Partnerzy serwisu:
Biznes

Rynek kolejowy potrzebuje skutecznego nadzoru

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
20-12-2010
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Dziennik Gazeta Prawna, 20 grudnia 2010

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Rynek kolejowy potrzebuje skutecznego nadzoru
„Dziennik Gazeta Prawna” pisze, że dymisja „nawet i Ministra Infrastruktury, nie rozwiążą problemów kolei”. Zdaniem dziennika kluczem jest wzmocnienie Urzędu Transportu Kolejowego, który powinien być dla branży tym, czym Urząd Regulacji Energetyki dla firm energetycznych i Urząd Komunikacji Elektronicznej dla operatorów telefonicznych – regulatorem i nadzorcą. Wzorem może być dla nas Wielka Brytania.

Zdaniem „DGP” obecnie spółki kolejowe są zbyt niezależne, dlatego nie potrafiły dogadać się na czas w sprawie rozkładu jazdy. Dziennik ubolewa, że brakuje ustawy, która pozwalałaby UTK skutecznie nadzorować branżę, aby uniknąć takiego bałaganu na dworcach. Tymczasem gotowe rozwiązania są. Wystarczy spojrzeć na Wielką Brytanię.

„Tam po fali krytyki za spóźnienia pociągów znacjonalizowano spółkę, która jest właścicielem torów, i utworzono spółkę Network Rail (która w zasadzie jest spółką non profit). Jest ona operatorem infrastruktury kolejowej. Jej pracę nadzoruje wprost Biuro Regulacji Kolei (Office of Rail Regulation). Z usług Network Rail korzystają prywatne przedsiębiorstwa kolejowe. Od czasu wprowadzenia tych regulacji brytyjskie koleje odzyskują zaufanie pasażerów.” – pisze „Dziennik Gazeta Prawna”.

Dziennik zastanawia się także nad personalnymi konsekwencjami grudniowego chaosu związanego z nieudolnym wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy pociągów. Według „DGP” „do dymisji szykują się wiceminister infrastruktury Juliusz Engelhardt i Andrzej Wach, prezes PKP SA.” Dziennik przypomina, że Juliusz Engelhardt m.in. „forsował fatalnie przygotowaną reformę, czyli przejęcie przez szesnastu marszałków województw od państwa udziałów w Przewozach Regionalnych.” W efekcie największy przewoźnik kolejowy w Polsce tonie w długach i nie może płacić za dostęp do torów. Zdaniem „DGP” jako potencjalnego następcę Engelhardta wymieniano Grzegorza Mędzę, prezesa PKP Intercity. Jednak ten mówi gazecie, że nie jest zainteresowany powrotem do ministerstwa.

Utrata stanowiska grozi również prezesowi PKP SA, Andrzejowi Wachowi. – Oddaję się do dyspozycji – powiedział wczoraj „DGP”.

Więcej

\

 


Wiadomości i komentarze (18-19 grudnia):

 


Więcej wiadomości z debaty sejmowej (17 grudnia):

  


Czytaj więcej o bieżącej sytuacji w PKP (do 17 grudnia):

 

 

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Posłowie czekają na dalsze decyzje rządu ws. kolei

Biznes

Posłowie czekają na dalsze decyzje rządu ws. kolei

PAP, Rynek Kolejowy, TVN 24, 22 grudnia 2010 22 grudnia 2010

Engelhardt: W interesie całej branży, nie tylko Grupy PKP

Warte uwagi

Engelhardt: W interesie całej branży, nie tylko Grupy PKP

Rynek Kolejowy, 27 grudnia 2010 27 grudnia 2010

Engelhardt: Błędem Nowaka była polityka kadrowa w Grupie PKP

Kadry

Engelhardt: „Superministerstwo” to rozwiązanie doraźne

Prawo i polityka

Juliusz Engelhardt wraca do kolei

Kadry

Juliusz Engelhardt wraca do kolei

Paweł Rydzyński/Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 19 marca 2014

Zobacz również:

Posłowie czekają na dalsze decyzje rządu ws. kolei

Biznes

Posłowie czekają na dalsze decyzje rządu ws. kolei

PAP, Rynek Kolejowy, TVN 24, 22 grudnia 2010 22 grudnia 2010

Engelhardt: W interesie całej branży, nie tylko Grupy PKP

Warte uwagi

Engelhardt: W interesie całej branży, nie tylko Grupy PKP

Rynek Kolejowy, 27 grudnia 2010 27 grudnia 2010

Engelhardt: Błędem Nowaka była polityka kadrowa w Grupie PKP

Kadry

Engelhardt: „Superministerstwo” to rozwiązanie doraźne

Prawo i polityka

Juliusz Engelhardt wraca do kolei

Kadry

Juliusz Engelhardt wraca do kolei

Paweł Rydzyński/Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 19 marca 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5