Partnerzy serwisu:
Biznes

Rynek Kolejowy na nowo!

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
11-09-2009
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy, 11 września 2009

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Rynek Kolejowy na nowo!
Zmieniamy się dla naszych czytelników. Przeczytaj, dlaczego od września warto zaprenumerować RK! Co w nowym numerze? Nie tylko nowa szata graficzna, nowa czcionka. Nie tylko więcej zdjęć, nie tylko więcej treści. Po prostu - Rynek Kolejowy na nowo!

Otwieramy się na naszych czytelników: nowy RK to nowe spojrzenie na kolej - będziemy jednocześnie szczegółowi, kontekstowi, drobiazgowi! Piszemy o nowościach taborowych, otoczeniu kolei, ale także o jej historii. W nowym RK znajdziecie więcej o branży z punktu widzenia jej klientów i dostawców. Z tego względu będziemy publikować więcej wywiadów, analiz i opinii ludzi związanych z biznesem kolejowym. Zdecydowanie mniej miejsca będziemy poświęcać najświeższym wiadomościom. Chcemy by tę funkcję przejął w całości portal www.rynek-kolejowy.pl.

Nowy RK to także nowe działy:

• nowy raport - już nie jeden a grupa materiałów dających kompletny pogląd na analizowaną przez nas grupę zagadnień!

• flesz - co miesiąc pokażemy najciekawsze wydarzenie branżowe zilustrowane pięknym zdjęciem

• historia - co miesięc prezentujemy fragment historii kolei w Polsce.

Będziemy także jeszcze bardziej aktywnymi promotorami kolei! We wrześniiu wraz z Elester PKP inicjujemy akcję "Przyjaciel Transportu Szynowego". W nowym RK znajdziecie unikalną naklejkę! Więcej już w przyszłym tygodniu!

\
Już wkrótce możecie spodziewać się kolejnych inicjatyw z naszej strony!

 

Zapraszamy do kupna prenumeraty!



Wybrane artykuły z wrześniowego RK:

 

RELACJE

  • Solaris Tramino - nowy gracz na rynku kolejowym

Uruchamiając produkcję tramwajów, Solaris może zatrudnić nawet 500 osób. Prototypowy pojazd pojawi się w październiku, na tegorocznych targach Trako...

  • AMP inwestuje w szyny

ArcelorMittal Polska zainwestował ostatnio 5,6 mln euro w nowoczesne urządzenie do badania świeżo wyprodukowanych szyn kolejowych. Skupiająca sześć polskich hut firma wiąże spore nadzieje z rynkiem usług dla kolei. Nie tylko zresztą polskich - eksport producenta trafia także do Niemiec, Egiptu, Węgier i Brazylii...

 

ROZMOWY

  • Konkurencja nam nie przeszkadza, ale...

Cięcia połączeń, plany taborowe oraz spór z PKP PR, którym ostatnio "żyje" cały kolejowy światek - to główne tematy, które "Rynek Kolejowy" poruszył w rozmowie z prezesem PKP Intercity, Krzysztofem Celińskim.

  • Kulczyk Investments przejmuje terminal Chemikals

Wywiad z Wojciechem Chruścielem, wiceprezesem zarządu Chemikals, termonalu przeładunkowego w Braniewie, przejętego przez Kulczyk Investments.

 

RAPORT

  • Wojna, spór, czy po prostu konkurencja?

Brak przetargów na tabor towarowy i niezbyt pokaźna liczba zamówień, jeśli chodzi o produkcję składów pasażerskich, wpływa na ostrą walkę pomiędzy producentami. Mnożą się protesty i wzajemne oskarżenia. - Ceny PESY są nierynkowe - twierdzi Newag. - Nowosądecka spółka nie ma praktycznie żadnego nowego, własnego produktu - odpowiada PESA. Do czego może doprowadzić taka sytuacja?

  • Bez inwestycji nie nadrobimy straconego czasu

- Chcemy w ciągu trzech - czterech lat mieć istotny udział nowych pojazdów w całym parku taborowym, a pozostałe pociągi mieć zmodernizowane. Pragniemy zdystansować się do standardu, który pasażerowie znają z lat 70. i 80. - mówi Jakub Majewski, prezes Kolei Mazowieckich...

  • Kierunek: rynki zagraniczne

Pomimo ciężkiej sytuacji branży w kraju, PESIE Bydgoszcz udało się spenetrować zagraniczne rynku, zapewnić sobie cały szereg zamówień i opracować nowe pojazdy. Wydaje się, że producent osiągnął pewien etap rozwoju - Polska jest już za ciasna dla bydgoskiej spółki, a przed nią stoi zadanie wywalczenia sobie pozycji regionalnego lidera...

  • PESA, Newag i sztuka wojny

Spektakl ostatnich miesięcy, który rozgrywa się w obszarze dostaw nowego taboru pasażerskiego, na długo zdeterminuje pozycję konkurencyjną jego aktorów, przypisze im miejsce w szeregu na kolejne lata...

 

OPINIE

  • Kij w mrowisko

Skierowane do marszałków województw pismo wiceministra infrastruktury prof. Engelhardta to przysłowiowy kij włożony w mrowisko. Trudno inaczej traktować sytuację, w której Departament Kolejnictwa MI stawia się w sytuacji adwokata PKP SA, zapominając, jakie gwarancje dał samorządom podpisując z nimi w grudniu ubiegłego roku porozumienie o przekazaniu PKP PR...

 

ANALIZY

  • Wyniki przewozów

Końcówka 2008 r. oraz pierwsze miesiące roku 2009 przyniosły załamanie przewozów towarowych na europejskim rynku kolejowym. Masa towarów przewożonych w krajach Europy Środkowej i Wschodniej w pierwszych miesiącach roku 2009 zmalała średnio o 28%, a w Europie Zachodniej o ok. 27% - pisze Łukasz Malinowski, redaktor naczelny "Rynku Kolejowego".

  • Jaki system pobierania opłat za dostęp do infrastruktury kolejowej?

Doskonale wiem, że stworzenie idealnego rozwiązania to utopia. Zbyt różne są marzenia przewoźników kolejowych (skrajnie: zerowa stawka, minimum formalności) i zarządców (skrajnie: maksymalne pokrycie wszelkich - nie ważne czy uzasadnione, czy nie - kosztów i jakby jeszcze trochę zysku na rozwój) - pisze Ryszard Węcławik z ZDG TOR.

  • Nowy tabor PKP Intercity a POIiŚ

Kwestią merytorycznie niedookreśloną projektu jest znalezienie odpowiedzi na pytanie, czy jest uprawnione dofinansowanie projektu polegającego na zakupie taboru do obsługi połączeń, mogących się wykazać dużą rentownością, nierealizowanych w ramach kontraktu na usługi publiczne - pisze Marcin Michalik z ZDG TOR.

  • Rosyjski eksport węgla kolejami

Czy dla Polski definitywnie nadszedł czas pożegnania się z tytułem europejskiej potęgi węglowej? Czy nasze węglarki mogą już powoli zjeżdżać na boczny tor? W 2008 r. po raz pierwszy w historii import węgla do Polski przewyższył eksport - pisze Paweł Cisowski.

  • Ropa i gaz - jak zarobić na towarach niebezpiecznych?

Czy można zarobić na przewozie towarów niebezpiecznych? Obecnie mamy około 70 zarejestrowanych przedsiębiorstw kolejowych z prawami do przewozu towarów. Gdyby odpowiedź na wcześniejsze pytania była prosta, już dawno każde z nich zarabiałyby miliony...

  • Skończyła się dobra passa

Przez wiele miesięcy dziennikarze zajmujący się tematyką kolejową mieli często okazję przekazywać opinii publicznej radosne informacje związane bądź to z reaktywacjami przewozów pasażerskich na niektórych liniach, bądź z radykalnym zwiększeniem liczby pociągów na innych, bądź też z uruchamianiem przez przewoźników pociągów w nowych, ciekawych relacjach. Niestety, dobra passa się skończyła...

 

HISTORIA

  • Pierwszy parowóz polskiej budowy - Tr21

Już niedługo na naszym rynku pojawi się pierwsza od wielu lat lokomotywa polskiej produkcji - towarowa E6ACT gliwickich ZNLE. Tymczasem warto powspominać pierwszą polską lokomotywę parową - Tr21.

 

FELIETONY

  • Tadeusz Syryjczyk: Debata o konkurencji na polskich torach rozkręca się
  • Wojciech Paprocki: Pochyłe drzewo
  • Adam Wielądek: Orient Ekspres Piaseczno - Grójec

 

Zapraszamy do kupna prenumeraty!

 

\

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowak (ZUE): Kolej bez waloryzacji i nowych zleceń to destabilizacja rynku

Infrastruktura

Nowy "Rynek Kolejowy" już wjechał!

Biznes

Nowy "Rynek Kolejowy" już wjechał!

Jakub Madrjas 30 czerwca 2022

Nowy Rynek Kolejowy 12/2020 już dostępny. Czytaj za darmo!

Tabor i technika

Rynek Kolejowy 6/2020 już dostępny za darmo!

Biznes

Rynek Kolejowy 6/2020 już dostępny za darmo!

Rynek Kolejowy 08 lipca 2020

Ankieta „Rynku Kolejowego”. Zwycięzcy konkursu!

Infrastruktura

Zobacz również:

Nowak (ZUE): Kolej bez waloryzacji i nowych zleceń to destabilizacja rynku

Infrastruktura

Nowy "Rynek Kolejowy" już wjechał!

Biznes

Nowy "Rynek Kolejowy" już wjechał!

Jakub Madrjas 30 czerwca 2022

Nowy Rynek Kolejowy 12/2020 już dostępny. Czytaj za darmo!

Tabor i technika

Rynek Kolejowy 6/2020 już dostępny za darmo!

Biznes

Rynek Kolejowy 6/2020 już dostępny za darmo!

Rynek Kolejowy 08 lipca 2020

Ankieta „Rynku Kolejowego”. Zwycięzcy konkursu!

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5