8 kwietnia ruszyły prace na odcinku Katowice – Chorzów Batory. To ostatni fragment trasy z Katowic do Gliwic, na którego rewitalizację PLK wydały dotychczas około 130 mln zł.
Rewitalizacja linii kolejowej Katowice – Gliwice na odcinku Katowice – Chorzów Batory obejmuje wymianę ponad 10 km torów i sieci trakcyjnej. Przebudowane i wymienione zostaną rozjazdy na stacji Chorzów Batory i przystanku osobowym Katowice Załęże. Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym i oświetlenie zyskają przystanki Katowice Załęże oraz stacja Chorzów Batory. Ponadto na odcinku Katowice – Chorzów Batory wykonawca naprawi i zabezpieczy 18 mostów, wiaduktów i przepustów.
– Podróżni zyskają lepsze warunki obsługi na przystanku Katowice Załęże. Zapewni to nowa wiata, wyremontowany peron, oświetlenie, ławki, tablice informacyjne i nowe nagłośnienie. Przebudowane zostaną również przejście pod torami i wejście na peron. Na trasie z Katowic do Gliwic, Polskie Linie Kolejowe przebudowały i odnowiły już perony w Rudzie Śląskiej Chebziu, Rudzie Śląskiej, Zabrzu, Świętochłowicach, Chorzowie Batorym – informuje Jacek Karniewski z biura prasowego PKP PLK.
Koszt rewitalizacji odcinka Katowice – Chorzów Batory wynosi 52,3 mln zł brutto. Prace realizowane są w ramach umowy podpisanej przez PKP PLK 27 marca z Firmą ZUE SA w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Rewitalizacja linii kolejowych nr 134, 137 i 138 na odcinku Gliwice Łabędy – Katowice – Sosnowiec Jęzor”.
PLK wydała już prawie 130 mln zł od 2013 r. na rewitalizacje linii kolejowej na odcinkach Chorzów Batory – Ruda Śląska Chebzie i Zabrze – Gliwice Łabędy (prawie 73 mln zł) oraz Ruda Śląska Chebzie – Zabrze (ok. 56 mln zł). Zakończenie prac na całej trasie Katowice – Gliwice PKP Polskie Linie Kolejowe SA planują przed wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy 2015/2016.