Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ruszają przygotowania do modernizacji połączenia Portu Północnego

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
15-04-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji, 15 kwietnia 2011

Podziel się ze znajomymi:

14 kwietnia 2011 roku PKP Polskie Linie Kolejowe zawarły umowę na wykonanie dokumentacji projektowej i przetargowej dla zadania „Projekt poprawy dostępu kolejowego do Portu Gdańsk (most + dwu torowa linia kolejowa) - prace przygotowawcze ”. Kontrakt o wartości 5.430.450,00 zł zrealizuje konsorcjum firm: Halcrow Group Limited i Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego..

Realizacja inwestycji umożliwi wzrost zdolności przepustowej linii kolejowej z obecnej liczby 82 pociągów do 240 pociągów na dobę. Zakres inwestycji obejmie budowę i modernizację infrastruktury linii kolejowej nr 226 Pruszcz Gdański – Gdańsk Port Północny. W celu uzyskania zakładanych parametrów linii kolejowej przewiduje się przebudowę torów kolejowych na niektórych odcinkach w celu polepszenia geometrii trasy.

W związku z budową nowego mostu na Martwej Wiśle, konieczne jest poprowadzenie linii kolejowej na odcinku od skrzyżowania z estakadą ul. Elbląskiej do stacji Gdańsk Port Północny po nowej trasie.

Przewiduje się ułożenie toru w technologii bezstykowej na podkładach strunobetonowych z przytwierdzeniem sprężystym na podsypce tłuczniowej. We wszystkich drogach rozjazdowych łączących tory główne przewiduje się promienie łuków 500m. Planuje się modernizację nawierzchni przejazdów kolejowych oraz przejścia pieszego w ciągu ul. Miałki Szlak. Zakres robót drogowych obejmuje również dojazd do nastawni na stacji Gdańsk Olszynka. Przejazdy w poziome szyn zostaną wyposażone w nowe urządzenia sygnalizacji przejazdowej, a nastawnia będzie jednocześnie siedzibą Lokalnego Centrum Sterowania Gdańsk Port Północny. Na linii przewiduje się uruchomienie systemu ERTMS/ETCS poziomu 1 wg rozwiązań przyjętych na całej sieci PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz GSM-R w zakresie łączności głosowej.

Celem minimalizacji oddziaływania ruchu kolejowego w zakresie hałasu i wibracji planuje się, szlifowanie szyn po modernizacji linii, budowę ekranów akustycznych, montaż elementów odblaskowych (tzw. wilczych oczu) oraz budowę w przepustach suchych chodników dla zwierząt. W projekcie założono zainstalowanie separatorów oraz osadników do podczyszczenia wód opadowych z mostów i wiaduktów oraz z odwodnienia obiektów stacyjnych.

Celem projektu jest dostosowanie linii kolejowej nr 226 Pruszcz Gdański – Gdańsk Port Północny do standardów AGTC oraz obsługi ruchu kolejowego z jednego Lokalnego Centrum Sterowania Gdańsk Port Północny. Równocześnie poprzez budowę nowego mostu kolejowego na Martwej Wiśle, spełniającego wymogi Urzędu Morskiego w Gdyni w zakresie parametrów toru wodnego.

Czas realizacji projektu to 390 dni od daty podpisania umowy. Prace budowlane będą prowadzone w latach 2013-2014.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5