Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Rusza rewitalizacja linii Bydgoszcz - Tczew

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
12-08-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Rusza rewitalizacja linii Bydgoszcz - Tczew
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały cztery umowy na rewitalizację linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory – Tczew o wartości blisko 130 mln zł.

Pierwszą umowę na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na odcinku granica IZ Bydgoszcz – Tczew, tor nr 1 podpisano 5 sierpnia 2011 roku na kwotę 34 838 520,37 zł brutto. W imieniu firmy OHL ZS, a.s. (Republika Czeska) realizację zamówienia prowadzi OHL Ĺ˝S, a.s. Spółka Akcyjna Oddział w Polsce.

Zakres umowy obejmuje opracowanie dokumentacji wykonawczej i powykonawczej, ciągłą wymianę podkładów drewnianych na nowe strunobetonowe na odcinku liczącym 36,2 km w torze nr 1 wraz z mechanicznym oczyszczeniem i uzupełnieniem podsypki tłuczniowej, naprawę siedmiu przejazdów kolejowych oraz wykonanie robót towarzyszących w branży automatyki i elektroenergetycznej

8 sierpnia 2011 roku zawarto drugą umowę o wartości 68 642 469,78 zł brutto z Salcef Costruzioni Edili e Ferroviarie S.p.A., (Włochy) w imieniu której realizację zamówienia prowadzi Salcef Costruzioni Edili e Ferroviarie S.p.A. Spółka Akcyjna Oddział w Polsce, na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na odcinku Bydgoszcz Główna – granica IZ Gdynia, tor nr 1.

Zakres umowy obejmuje opracowanie dokumentacji wykonawczej i powykonawczej, kompleksową wymianę nawierzchni torowej w torze nr 1 na odcinku Maksymilianowo – granica IZ Gdynia o łącznej długości ok. 33 km:

  • stacja Maksymilianowo – 0,15 km;
  • szlak Maksymilianowo – Kotomierz – 8,05 km;
  • stacja Kotomierz – 1,3 km;
  • szlak Kotomierz – Pruszcz Pomorski – 6,8 km;
  • stacja Pruszcz Pomorski – 1 km;
  • szlak Pruszcz Pomorski – Parlin – 4,4 km;
  • stacja Parlin – 0,1 km;
  • szlak Parlin – Terespol Pomorski – 6,1 km;
  • stacja Terespol Pomorski – 1 km;
  • szlak Terespol Pomorski – Laskowice Pomorskie – 0,3 km;
  • stacja Twarda Góra – 1 km;
  • szlak Twarda Góra – Smętowo – 2 km.
     

Ponadto obejmuje wymianę podkładów o długości 1,8 km, wymianę nawierzchni torowej na wstawkach międzyrozjazdowych o łącznej długości 0,5 km na stacjach Maksymilianowo, Kotomierz, Pruszcz Pomorski, Terespol Pomorski, wymianę półzwrotnicy na stacji Maksymilianowo, wymianę rozjazdów na stacjach: Maksymilianowo (6 szt.), Kotomierz (1 szt.), Pruszcz Pomorski (2 szt.), Terespol Pomorski (1 szt.), a także remont 18 przejazdów, wykonanie 131 styków klejono-sprężonych, wycięcie krzaków i samosiejek w odległości 5 m od osi toru oraz odnowienie znaków hektometrowych i wskaźników drogowych wraz z wykonaniem robót towarzyszących w branży automatyki i elektroenergetycznej.

9 sierpnia 2011 roku podpisane zostały dwie umowy z firmą Skanska SA.:

  • na kwotę 21 771 193,98 zł brutto obejmująca zaprojektowanie i wykonanie robót budowla-nych na odcinku Jaksice – Nowa Wieś Wielka tor nr 2.

Zakres umowy obejmuje opracowanie dokumentacji wykonawczej i powykonawczej, kompleksową wymianę nawierzchni torowej w torze nr 2 na odcinku Jaksice – Nowa Wieś Wielka, remont 9 przejazdów oraz wykonanie robót towarzyszących w branży automatyki i elektroenergetycznej.

  • na kwotę 4 098 297,48 zł brutto na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych branży energetycznej na odcinku Bydgoszcz Główna – Tczew.


Zadanie jest powiązane z rewitalizacją nawierzchni kolejowej na odcinku Bydgoszcz-Tczew.
Zakres umowy obejmuje wymianę elementów sieci trakcyjnej na:

  • stacji Kotomierz w torze nr 2;
  • stacji Parlin w torze nr 2;
  • stacji Terespol Pomorski w torze nr 2;
  • szlak Terespol Pomorski – Laskowice Pomorskie tor nr 2;
  • stacja Laskowice Pomorskie tor nr 1 i 2;
  • szlak Laskowice Pomorskie – Warlubie tor nr 1 i 2;
  • stacja Warlubie tor nr 1 i 2;
  • szlak Warlubie – Twarda Góra tor nr 2;
  • stacja Twarda Góra tor nr 1 i 2;
  • szlak Twarda Góra – Smętowo tor nr 1 i 2.
     

W wyniku wykonania robót branży energetycznej w istotny sposób poprawiona zostanie przepustowość linii oraz nastąpi poprawa bezpieczeństwa jazdy.

Termin realizacji czterech umów to 30 listopada 2011 roku.

Podstawowym założeniem inwestycji jest przywrócenie prędkości rozkładowej 120 km/h dla pociągów pasażerskich, na odcinkach linii poddanych kompleksowej modernizacji oraz likwidacja istniejących ograniczeń w miejscach wykonanych napraw. W istotny sposób poprawiona zostanie przepustowość linii, skróci się czas podróży oraz nastąpi poprawa bezpieczeństwa jazdy.

Prace finansowane są ze środków budżetowych.

 

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5