Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Rozpoczęcie produkcji pociągów dużych prędkości dla Rosji

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-07-2007
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Siemens, 26 lipca 2007

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Rozpoczęcie produkcji pociągów dużych prędkości dla Rosji
Nadwozie (pudła) pociągów dużych prędkości będą produkowane w fabryce Siemensa w Krefeld-Uerdingen.

Rosyjskie koleje RŻD wkraczają w nową erę pasażerskich przewozów pociągami dużych prędkości. 20 lipca prezes RŻD OAO Władymir Jakunin, podczas wizyty w fabryce Siemensa w niemieckim Krefeld-Uerdingen zdecydował o zleceniu Siemensowi produkcji pudeł do pociągów Velaro RUS. Od 2009 roku powinny one rozpocząć kursowanie na linii Moskwa – St. Petersburg z prędkością do 250 km/h.

Jakunin nazwał wdrożenie produkcji Velaro RUS “ważnym kamieniem milowym w rozwoju współpracy pomiędzy Siemens a RŻD", stwierdzając, że Velaro RUS, którego technologia i sylwetka odzwierciedlają najwyższe standardy nowoczesnej inżynierii kolejowej, wkrótce pozwoli RŻD dorównać innym przewoźnikom w sektorze „high speed rail”, a Rosji dołączyć do elitarnego światowego klubu państw dysponujących tą technologią przewozów kolejowych.

W czasie wspomnianej wizyty rosyjskiej delegacji, prezes Siemens Transportation Systems, Hans M. Schabert zwrócił uwagę na dobrą współpracę z RŻD w zakresie projektu Velaro, nazywając ją “niezwykle ważną podstawą do budowy długoterminowego partnerstwa pomiędzy Siemensem a RŻD na wszystkich płaszczyznach technologii kolejnictwa.

Minister transportu Północnej Nadrenii-Westfalii, Oliver Wittke, pogratulował Jakuninowi podjęcia tak ważnej decyzji.

Już wcześniej, w maju 2006 r., Siemens Transportation Systems otrzymał zamówienie na budowę ośmiu pociągów dużych prędkości z terminem dostawy do 2010 r. Dodatkowo Siemens będzie odpowiedzialny za serwis i utrzymanie tych pojazdów przez kolejne 30 lat. W całości kontrakt jest wart około 600 milionów euro.

- Velaro RUS przyniesie rosyjskim kolejom najnowocześniejsze na świecie zestawy pociągów pasażerskich - powiedział Schabert. Są one podobne do ICE 3 używanych przez niemieckie koleje i do Velaro E kursujacych w Hiszpanii. 10 wagonów w składzie jednostki oferuje wystarczającą ilość miejsc dla ponad 600 pasażerów i jest odpowiednio przystosowana do specjalnych warunków technicznych i klimatycznych jakie występują w Rosji. Pociągi są zaprojektowane dla szerokiego toru i są o około 33 cm szersze od ICE 3. Jeśli weźmiemy pod uwagę rosyjskie Velaro RUS, chińskie Velaro CN, hiszpańskie Velaro E i niemieckie ICE 3 to obecnie w Siemensie złożone zostały zamówienia na ponad 160 EMU dużych prędkości.

Rosja, inwestująca miliardy rocznie w transport szynowy , jest uważana za jeden z największych rynków zbytu pociągów w następnych dekadach . Oprócz użytkowania linii dla szybkich pociągów Moskwa - St. Petersburg, RŻD planuje budowę innych podobnych połączeń jak np. Moskwa - Niżnyj Nowgorod. W Rosji nowoczesne pociągi i infrastruktura jest traktowana także jako odpowiedz na zagrożenia związane z ocieplaniem się klimatu. Na przykład wielkość emisji dwutlenku węgla odpowiedzialnego za zmiany klimatu na jednego pasażera kolei dużych prędkości jest trzykrotnie mniejsza niż podobny wskaźnik w lotnictwie.

\
* Siemens Velaro (fot. Siemens).
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5