Metro Warszawskie rozstrzygnęło konkurs na wykonanie koncepcji architektoniczno-budowlanej przedłużeń II linii metra – po trzy stacje w kierunku zachodnim i wschodnio-północny. Wiemy już kto złożył najlepsze oferty. W ogłoszonym postępowaniu cena nie była decydującym kryterium.
Według naszych informacji najlepsze oferty złożyły firma ILF Polska na odcinek wschodnio-północny i Metroprojekt na zachodni. Metro Warszawskie na razie nie komentuje wyników. — Potwierdzam, że sąd konkursowy zakończył pracę. W pierwszej kolejności chcemy o tym poinformować uczestników konkursu — mówi Krzysztof Malawko, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego.
Rezultaty udało nam się potwierdzić u jednej ze startujących firm. — Otrzymaliśmy oficjalną informację 2-3 godziny temu. Nasza oferta zwyciężyła — mówi Artur Skupień, kierownik rozwoju biznesu ds. infrastruktury transportowej ILF Polska. Firma ta wykonywała już na zlecenie AGP Metro projekt budowlany centralnego odcinka II linii metra, a teraz pracuje przy projekcie wykonawczym dla tej inwestycji. Natomiast druga ze zwycięskich firm, Metroprojekt, ma na swoim koncie projekty budowy I linii metra i wielobranżowy projekt koncepcyjny centralnego odcinka II linii metra.
Każdy z uczestników konkursu mógł wziąć udział tylko w jednej części postępowania. Pierwsza obejmuje wykonanie koncepcji architektoniczno-budowlanej dla odcinka zachodniego o długości 3,4 km od stacji C-9 Rondo Daszyńskiego do stacji C-6 Księcia Janusza, zaplanowanej w rejonie skrzyżowania ul. Górczewskiej i Księcia Janusza. Druga część obejmuje odcinek wschodnio-północny o długości 3,12 km od stacji C-15 Dworzec Wileński do stacji C-18 o roboczej nazwie Targówek II, zlokalizowanej w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej i Trockiej. Oba przedłużenia składają się z trzech stacji.
Sąd konkursowy składał się z czterech przedstawicieli miasta i trzech Metra Warszawskiego. Jego pracom przewodniczył arch. Tomasz Zemła. Ogólne kryteria oceny prac konkursowych obejmują:
- walory konstrukcyjno-technologiczne: 15%
- walory eksploatacyjne: 15%
- minimalizacja oddziaływania obiektów metra na środowisko podczas eksploatacji: 15%
- koszt wykonania projektu budowlanego: 35%
- rozwiązania architektoniczne: 15%
- powiązania stacji metra z innymi środkami komunikacji publicznej: 5%
Zwycięzcom dwóch części postępowania zostanie wypłacona nagroda w wysokości 50 tys. zł i zostaną oni zaproszeni do negocjacji w trybie z wolnej ręki do przygotowania projektu budowlanego.