Partnerzy serwisu:
Pasażer

Rosjanie zdecydują o postojach w Warszawie i Katowicach

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-03-2010
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Łukasz Kmita, Biuro poselskie posła Jacka Osucha, 22 marca 2010

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Rosjanie zdecydują o postojach w Warszawie i Katowicach
Na podstawie informacji, która ukazała się na portalu rynek-kolejowy.pl poseł Jacek Osuch przygotował interpelację na temat pociągu kursującego z Sankt Petersburga do Nicei. Parlametarzysta wskazuje w nim, że to połaczenie mogłoby być realną alternatywą dla pasażerów podróżujących na dalekich dystansach, tymczasem pociąg ten nie będzie miał w Polsce żadnego postoju handlowego. W odpowiedzi wiceminister infrastruktury, Juliusz Engelhardt, wyjaśnia, że to od Kolei Rosyjskich będzie zależało, czy i gdzie pociąg będzie miał postoje.  

- W wakacje na polskich torach pojawi się międzynarodowy pociąg kursujący z Sankt Petersburga do Nicei. Jak podaje portal internetowy: www.rynekkolejowy.pl, skład przekroczy granicę w Terespolu, by następnie przez Siedlce, Warszawę, Centralną Magistralę Kolejową, Katowice przekroczyć kolejną granicę w Zebrzydowicach. Pociąg przejedzie przez Polskę bez żadnego postoju handlowego, będzie miał natomiast tzw. postoje techniczne. Na terenie naszego kraju skład ten ma obsługiwać spółka PKP Intercity” - tak zaczyna się interpelacja posła PiS Jacka Osucha do Ministra Infrastruktury w sprawie wprowadzenia postoju handlowego pociągu międzynarodowego, który będzie kursował przez Polskę z Sankt Petersburga do Nicei. Po długim okresie oczekiwania poznaliśmy odpowiedź ministerstw Infrastruktury w przedmiotowej sprawie.

W styczniowym wystąpieniu do Ministerstwa Infrastruktur, olkuski parlamentarzysta zaznaczył, że forma międzynarodowej komunikacji kolejowej w dzisiejszych czasach wydaje się coraz bardziej atrakcyjna. Sprzyja temu m.in. trudna sytuacja w przewozach lotniczych spowodowana wprowadzeniem obostrzeń dotyczących wnikliwych kontroli pasażerów na lotniskach, a także ograniczeń przewożenia wielkości i rodzaju bagażu. Dlatego wydaje się, że taki pociąg mógłby być nie tylko urozmaiceniem rozkładu jazdy, ale i realną alternatywą dla pasażerów podróżujących na dalekich dystansach.

- W związku z propozycją Kolei Rosyjskich uruchomienia nowego pociągu na trasie Sankt Petersburg - Nicea PKP Intercity SA wystąpiły w lutym 2009 r. do Ministerstwa Infrastruktury z prośbą o stanowisko w przedmiotowej sprawie. Wysokość niezbędnego dofinansowania oszacowano na ponad 600 tys. zł. Wobec niewystarczających środków na dofinansowanie przewozów międzywojewódzkich, co skutkowało we wrześniu 2009 r. likwidacją znacznej liczby połączeń pociągami pośpiesznymi, Ministerstwo Infrastruktury negatywnie oceniło propozycję przeznaczenia dodatkowych środków na dofinansowanie połączeń międzynarodowych kosztem połączeń krajowych – tłumaczy w odpowiedzi minister odpowiedzialny za kolej Juliusz Engelhardt. W tej sytuacji PKP Intercity SA poinformowały Koleje Rosyjskie, że uruchomienie pociągu może nastąpić wyłącznie na ryzyko handlowe wnioskodawcy. PKP Intercity SA zobowiązały się do udziału w przedsięwzięciu, o ile Koleje Rosyjskie pokryją pełne koszty uruchomienia pociągu na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Podobne stanowisko przedstawili przewoźnicy z pozostałych krajów. - W takim jednak przypadku PKP Intercity SA nie byłyby decydentem w zakresie wyznaczania postojów handlowych dla tego pociągu. Koleje Rosyjskie wstępnie zaakceptowały zaproponowaną formę współpracy. Obecnie trwają przygotowania do podpisania umowy pomiędzy przewoźnikami w zakresie obsługi połączenia na trasie Sankt Petersburg - Nicea. Rozważane jest podpisanie umowy umożliwiającej dokonywanie odprawy podróżnych na przedmiotowe połączenie również na terenie Polski. W przypadku gdy umowa w takiej formie dojdzie do skutku, przewiduje się zamianę postojów na stacjach w Warszawie i Katowicach z technicznych na handlowe, co udostępni ofertę dla pasażerów podróżujących z Polski. Ostateczne decyzje zależne są od stanowiska Kolei Rosyjskich – podkreślał w odpowiedzi minister Engelhardt.

Więcej
 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Transformacja kolei: Sukcesy i zaprzepaszczone szanse

Prawo i polityka

Transformacja kolei: Sukcesy i zaprzepaszczone szanse

Roman Czubiński 18 listopada 2019

Engelhardt: Błędem Nowaka była polityka kadrowa w Grupie PKP

Kadry

Engelhardt: „Superministerstwo” to rozwiązanie doraźne

Prawo i polityka

Juliusz Engelhardt wraca do kolei

Kadry

Juliusz Engelhardt wraca do kolei

Paweł Rydzyński/Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 19 marca 2014

Zobacz również:

Transformacja kolei: Sukcesy i zaprzepaszczone szanse

Prawo i polityka

Transformacja kolei: Sukcesy i zaprzepaszczone szanse

Roman Czubiński 18 listopada 2019

Engelhardt: Błędem Nowaka była polityka kadrowa w Grupie PKP

Kadry

Engelhardt: „Superministerstwo” to rozwiązanie doraźne

Prawo i polityka

Juliusz Engelhardt wraca do kolei

Kadry

Juliusz Engelhardt wraca do kolei

Paweł Rydzyński/Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 19 marca 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5