Rosjanie rozpoczynają drążenie tunelu kolejowego o długości 4 kilometrów, mającego przechodzić przez jedno ze wzniesień w górach Sichote-Aliń (Kraj Chabarowski). Celem jego budowy ma być zwiększenie przewozów kolejowych na Dalekim Wschodzie, w kierunku wybrzeża pacyficznego. Czas realizacji przedsięwzięcia - rok.
Całkowity koszt rekonstrukcji linii kolejowej Oune - Wysokogornaja oraz wydrążenia tunelu, przez który przechodzić będzie linia Komsomolsk nad Amurem - Sowieckaja Gawań to 59,9 mld rubli (prawie 1,7 mld euro). Tunel będzie mierzyć 3890 metrów długości i 3,4 m szerokości. Firma drążąca, Bamtunnelstroj, ma zamiar posuwać się o 300 metrów miesięcznie.
Zwiększone wydobycie gazu ziemnego i surowców mineralnych oraz wyrąb lasów ma doprowadzić do powiększenia także ilości towarów przewożonych koleją, które przybywać będą do Komsomolska. Dalsza ich droga to eksport poprzez pacyficzne porty. Nowy głębokowodny port w Wanino może podołać przeładunkowi 12 mln ton węgla rocznie.