Rosyjski rząd na posiedzeniu zarządu Rosyjskich Kolei (RŻD) poinformował, że we wrześniu wraz z władzami RŻD rozpatrzy biznesplan dotyczący transportu kolejowego ropy naftowej do Chin.
Wstępne szacunki dotyczące przewozu ropy mają być gotowe do 15 kwietnia. 26 lutego dyrektor kolei zaproponował zorganizowanie transportu tego surowca przy wykorzystaniu głównie magistrali Bajkalsko-Amurskiej. Obecnie pociągi przewożą z Rosji do Chin około 5-6 milionów ton ropy rocznie, jej transport odbywa się poprzez położony nad granicą Zabajkalsk. Ocenia się, że przewozy w przyszłości będą rosnąć. Program inwestycyjny RŻD zakłada, że wstępne prace elektryfikacyjne na linii Chita-Zabajkalsk mają być zakończone do 2007 roku. Zmodernizowana ma zostać także infrastruktura, w tym także wybudowane dodatkowe bocznice. Kierownictwo Rosyjskich Kolei uważa, że już teraz RŻD są w stanie przewozić do Chin 30 milionów ton ropy rocznie.