Zabytkowy dworzec w Nowym Sączu został wybudowany w 1909 roku, ale prace wykończeniowe trwały jeszcze do roku 1910. W 2013 roku spółka PKP SA rozpoczęła remont obiektu. Miał się on zakończyć 1 czerwca 2014 roku. Remont potrwa jednak dłużej.
W maju 2013 roku spółka PKP SA ogłosiła przetarg na wykonanie przebudowy dworca kolejowego Nowy Sącz. Kryterium wyboru oferty najkorzystniejszej była cena ofertowa brutto (70% wagi) oraz termin realizacji (30% wagi).
Wykonawcą prac została firma SKB z Radomska. Zaproponowała ona cenę 8,3 mln zł brutto i zadeklarowała wykonanie wszystkich prac w ciągu 32 tygodni od podpisania umowy.
Plac budowy przekazano w sierpniu 2013 roku. „Dworzec w Nowym Sączu zostanie odnowiony, a jego zabytkowe elementy odzyskają pierwotny wygląd. Renowacji poddane zostaną elewacja i obrazy. Jednocześnie budynek stanie się bardziej funkcjonalny i przyjazny dla podróżnych. Będzie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych i mających trudności z poruszaniem się” – zapowiadała spółka PKP SA w oficjalnym komunikacie. Prace miały też objąć teren wokół dworca.
Na jakim etapie jest obecnie remont obiektu? - W budynku dworca dobiegają końca prace instalacyjne. W zaawansowanym stanie są roboty wykończeniowe. Na bieżąco, w porozumieniu z wojewódzkim konserwatorem zabytków omawiane są kwestie dotyczące przyszłego wyglądu wnętrza dworca, m.in. dobór elementów wykończeniowych. Na zewnątrz budynku prowadzone są prace przy renowacji wiaty peronowej – informuje Katarzyna Grzduk z biura prasowego PKP SA.
Spółka przyznaje, że prace nie zakończą się w terminie. - W związku z potrzebą wykonania prac dodatkowych, które nie były zawarte w początkowym planie inwestycji (m.in. zmiana sposobu odnowienia elewacji narzucona przez konserwatora zabytków), konieczne było przesunięcie terminu zakończenia inwestycji – informuje Grzduk. - Prace powinny się zakończyć w III kwartale br. – zapewnia.