W dniach 12-15 czerwca w Monachium odbywały się już po raz jedenasty targi Transport Logistics. W imprezie tej udział wzięło 1580 wystawców z ponad 50 państw. Powierzchnie wystawowe zajęły ponad 86 tys. metrów kwadratowych i doliczono się ponad 47 tys. zwiedzających.
Organizatorzy na niemal każdym kroku podkreślali, że kolejne edycje targów spotykają się z coraz większym zainteresowaniem coraz większej liczby wystawców z całego świata. Tak jak w poprzednich latach najwięcej wystawców pochodziło z Niemiec. Na kolejnych miejscach znalazły się Austria, Niderlandy, Włochy, Szwajcaria, Czechy, Polska, Belgia, W. Brytania i Słowenia. Wzrost obecności przedsiębiorstw z Europy Środkowej i Wschodniej dała się z resztą zauważyć bez sprawdzania statystyk. Dużo i ciekawe stoiska miały m.in. CTL Logistics, Koleje Czeskie, Słowackie, Węgierskie, Słoweńskie oraz Rosyjskie. Z polskich przewoźników nie zabrakło również PKP Cargo i PCC Rail. Swoją obecność zaznaczyły firmy chorwackie (wspólne stoisko, a na nim m.in. Koleje Chorwackie) oraz mniejsze przedsiębiorstwa czeskie wystawiające się wspólnie w ramach Czech Logistics Point. Z firm polskich obecne były również TradeTrans, Spedcont czy M&M Polska.
Na targach zjawiło się również wielu polityków. Wolfgang Tiefensee, niemiecki minister transportu, w sowim przemówieniu z okazji rozpoczęcia targów mówił m.in. o konieczności promowania rozwiązań proekologicznych. Wtórował mu bawarskie minister gospodarki Erwin Huber. Ponadto Monachium odwiedzili: Liv Signe Navarsete – minister transportu Norwegi, Alexander S. Misharin – wiceminister transportu Rosji oraz Emanuel Šip – wiceminister transportu Czech. Przedstawiciele ministerstw transportu Rosji i Niemiec zapowiadali dalsze poszerzanie dwustronnej współpracy w zakresie transportu. Dłuższych wystąpień poświęconych temu zagadnieniu można było wysłuchać podczas zorganizowanego po raz pierwszy „Dnia Rosyjskiego”.
Z 47 tys. gości odwiedzających w tym roku monachijskie targi ponad czterdzieści procent pochodziło spoza Niemiec. W większości byli to przedstawiciele przedsiębiorstw, które nie zdecydowały się na przygotowanie własnego stoiska oraz eksperci z szeroko rozumianej branży transportowej. Wielu z nich brało udział w odbywających się, niemal przez cały czas trwania targów, panelach dyskusyjnych i konferencjach.
Szczegółową relację z monachijskich targów znajdą państwo w wakacyjnym numerze Rynku Kolejowego. A w niej komentarze i plany na przyszłość polskich i zagranicznych wystawców, sprawozdania z imprez towarzyszących, opinie polityków i innych uczestników targów, fotografie.
Informacje o aktywności polskich wystawców na monachijskich targach będą się w najbliższych dniach ukazywać również na naszych stronach internetowych.
Zdjęcia z imprezy (fot. Rynek Kolejowy):













