Metro postanowiło rozszerzyć zakres usług, na których może zarobić. W wagonach podziemnej kolejki pojawiły się we wtorek tablice reklamowe. - To zasilenie budżetu metra - mówi Michał Wrzosek, rzecznik Metra Warszawskiego. - Zarząd kolejki zgodził się, by reklamy zawisły w pobliżu drzwi pod sufitem wagonów. W sumie we wszystkich wagonach ma być 828 tablic. Na razie zamontowano mniej więcej jedną czwartą - informuje Życie Warszawy.
Akcja montowania billboardów w wagonach potrwa jeszcze kilkanaście dni. Na razie większość reklam to oferty telefonii komórkowych i centrów handlowych, ale w przyszłości gama reklamowanych towarów będzie znacznie szersza.
Metro nie ujawnia, jakich przychodów spodziewa się z działalności reklamowej. Nieoficjalnie jednak wiadomo, że będzie to kilkaset tysięcy złotych miesięcznie. Pieniądze zostaną wydane na bieżące utrzymanie stacji i pociągów. Warszawskie metro dołącza do wzorców realizowanych na całym świecie. W podobnych miejscach umieszczają tablice władze kolejek w Nowym Jorku, Paryżu czy Londynie.