Partnerzy serwisu:
Kongres Kolejowy

REGIO, interREGIO, REGIOekspres

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-06-2010
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy 15 czerwca 2010

Podziel się ze znajomymi:

Większość z ponad 3100 pociągów Przewozów Regionalnych to dawne połączenia osobowe obsługujące głównie lokalne relacje. Prawie 100 pociągów to interREGIO jeżdżące na trasach dalekobieżnych, o konkurencyjnych cenach i czasach przejazdu. 1 czerwca wystartowały cztery pociągi nowej kategorii REGIOekspres, które wyróżnia nowoczesny tabor. Wagony zostały zmodernizowane nie tylko pod względem wyglądu zewnętrznego i wewnętrznego, ale też w kontekście zastosowania wielu interesujących rozwiązań technicznych i udogodnień dla pasażerów.

1 czerwca REGIOekspresy pojawiły się na trasach: Rzeszów – Kraków – Warszawa (Re WIELKA ORKIESTRA ŚWIĄTECZNEJ POMOCY) oraz Szczecin – Poznań – Warszawa (Re MEWA). Pozostały dotychczasowe konkurencyjne czasy przejazdu (5-6 godzin) oraz atrakcyjne ceny (analogicznie: 44-46 zł za bilet normalny), bowiem w pociągach REGIOekspres obowiązuje taryfa interREGIO. Od lipca, za 2-złotową opłatą, będzie w nich można zarezerwować miejsce. Ich głównym atutem są klimatyzowane i monitorowane wagony bezprzedziałowe (niektóre z podziałem na klasę 1 i 2).
Przy fotelach znajdują się gniazdka 230 V umożliwiające zasilanie laptopa. Komputery przenośne mogą łączyć się z internetem, gdyż wagony są wyposażone w system bezprzewodowy typu Wi - Fi. Podróżny ma do dyspozycji indywidualny stolik, rozkładany z tyłu poprzedniego fotela, z bezpiecznym mocowaniem naczyń. Rozkładane są również poręcze foteli, dzięki czemu pasażer sam może zdecydować o ich położeniu.
W wagonach zastosowano nowy typ półek, które poza podstawową funkcją miejsca na bagaż, są wyposażone w elektroniczne wyświetlacze systemu rezerwacji miejsc zdalnie sterowane z komputera pokładowego. W części wagonu oznaczonej jako 1 klasa, w konstrukcji półek umieszczono punktowe lampy umożliwiające podróżnemu oświetlenie książki lub gazety, co poprawia komfort osób słabo widzących. Z myślą o tej grupie klientów, zgodnie z nowoczesnymi standardami, strefę poruszania się między fotelami w całym wagonie dodatkowo oznaczono liniami w żółtym jaskrawym kolorze.
Zarówno drzwi wejściowe do wagonu, jak i drzwi z przedsionka do przedziału są wyposażone w napęd pneumatyczno – elektryczny, dzięki czemu są otwierane przyciskiem. To rozwiązanie przyjazne dla podróżnych o mniejszej sprawności fizycznej, m.in. dla osób starszych, niepełnosprawnych, czy kobiet w ciąży. Drzwi wyposażone są w elektroniczny wyświetlacz informacji pozwalających podróżnemu upewnić się, czy wsiada do odpowiedniego pociągu, a nawet wagonu (kategoria, numer, relacja i nazwa pociągu, numer wagonu, trasa przejazdu, godzina odjazdu).
Wewnątrz wagonu znajdują się po cztery ekrany ciekłokrystaliczne umieszczone pod sufitem na krańcach i na środku wagonu – tak, by zapewnić wszystkim pasażerom możliwość dokładnego obserwowania informacji o pociągu, w tym aktualnej prędkości i najbliższej stacji, a także reklam lub filmów.
Niektóre wagony są przystosowane do przewozu rowerów, nart lub większego bagażu. Umożliwiają to odpowiednio zamocowane haki, stojaki i półki bagażowe, a także duże przestrzenie w tej części wagonu zapewniające wygodne manewrowanie sprzętem i ich bezpieczne rozmieszczenie.
W wagonach są miejsca specjalnie przeznaczone dla osób podróżujących na wózkach inwalidzkich, umożliwiające ich stabilny i bezpieczny przejazd. Także z myślą o łatwym dostępie dla niepełnosprawnych zbudowana jest kabina sanitarna WC.
 

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5