Władze województwa mazowieckiego rozważają rewitalizację linii kolejowej do Zegrza Południowego. Według koncepcji Urzędu Marszałkowskiego Woj. Mazowieckiego, w Zegrzu mógłby powstać węzeł integracyjny.
Jak mówi Marta Milewska, rzeczniczka UWMM, intencją samorządowców jest nie tylko przywrócenie kursowania pociągów do Zegrza, ale też utworzenie w Zegrzu Płd. węzła przesiadkowego. – Lokalizacja takiego węzła ułatwiłaby dojazd do Warszawy osób z kierunku Serocka, co mogłoby stanowić alternatywę dojazdów przez Nieporęt czy Legionowo. Na bazie istniejących placów, zlokalizowanych koło przystanku kolejowego w Zegrzu, możliwym byłoby stworzenie parkingu w systemie Parkuj i Jedź, tym samym zwiększając obszar oddziaływania przystanku – zauważa w rozmowie z „RK” Marta Milewska.
Rzeczniczka UMWW zwróciła uwagę – o czym nie tak dawno informowaliśmy – że Zarząd Transportu Miejskiego wyraża zainteresowanie wydłużeniem połączenia linii S9, kursującej do Wieliszewa, o odcinek do Zegrza. Wymagałoby to zawarcia porozumienia gminy Nieporęt (na terenie której leży Zegrze Południowe) z m.st. Warszawa w sprawie współfinansowania przewozów.
– Linia nr 28 Wieliszew-Zegrze, wraz z punktem handlowym Zegrze Południowe wymaga rewitalizacji i dostosowania do wymogów eksploatacyjnych użytkowanego taboru. Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie wystąpił pisemnie do PKP PLK z prośbą o określenie szacunkowego kosztorysu i zakresu prac (torowisko, punkty odprawy podróżnych, trakcja elektryczna), jaki należy wykonać celem przywrócenia możliwości wykonywania połączeń za pomocą taboru elektrycznego. Szansę na przystosowanie linii do przewozów pasażerskich należy upatrywać w perspektywie finansowej budżetu unii europejskiej na lata 2014-2020 – dodaje Marta Milewska. Trasa z Wieliszewa do Zegrza liczy niespełna 3 km.