Partnerzy serwisu:
Pasażer

Rampy dla niepełnosprawnych w warszawskim metrze

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-09-2010
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy/Gazeta Wyborcza, 13 września 2010

Podziel się ze znajomymi:

Towarzystwo Przyjaciół Szalonego Wózkowicza uzgodniło z przedstawicielami ZTM, Metra Warszawskiego i ratusza sposób poprawy dostępności metra dla niepełnosprawnych. Miasto kupi przenośne rampy dla trzech stacji położonych na łukach.

O pomyślnym finale rozmów poinformował "Szalony Wózkowicz" Marek Sołtys w "Gazecie Wyborczej". Problemy z dostępnością wagonu metra dla niepełnosprawnych występują przede wszystkim na stacjach Politechnika, Dworzec Gdański i Plac Wilsona, które położone są na łuku - przechył wagonu i jego długość powoduje, że odległości między peronem a wejściem są bardzo duże. Na tych stacjach pojawią się lekkie przenośne rampy, które umożliwią osobie na wózku bezpieczny wjazd do pociągu. Na razie nie wiadomo jednak, kto będzie te rampy obsługiwał - pracownik stacji czy maszynista. Dodatkowo Rada Miasta musi wprowadzić zmiany do regulaminu przewozów, aby Metro Warszawskie nie płaciło za opóźnienie wywołane rozkładaniem urządzenia.

Nie są to niestety jedyne problemy, jakie napotka w metrze niepełnosprawny. Wagony rosyjskie serii 81 mają nie regulowane zawieszenie, i przy małym obciążeniu wagonu pasażerami i niewielkim zużyciu obręczy kół "wystają" nad peron, tworząc niedostępny stopień. Nie dotyczy to na szczęście nowszych składów Alstomu, które dostosowują swoją wysokość do peronu. Dotąd trafienie na jeden lub drugi pociąg było loterią, ale teraz się to zmieni.- Dyspozytorzy otrzymali polecenie, by dokładnie co trzeci pociąg był Alstoma, i nie ma prawa wyjechać żaden inny - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" rzecznik Metra Krzysztof Malawko.

Trwają pracę nad tym, by rodzaj pociągu był oznaczony na wyświetlaczach w metrze, jednak nie stanie się to wcześniej niż na przełomie roku. - Wyświetlacze to tylko "odnoga" systemu sterowania metra. Każda ingerencja weń musi być dokładnie przetestowana, aby w żaden nie wpłynęła na zarządzanie ruchem i bezpieczeństwo pasażerów - mówi Krzysztof Malawko.

Wszystkie nowe składy, które zamówi metro będą miały zawieszenie kompensujące zużycie obręczy kół i napełnienie taboru w szczycie. W Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia jest także zapis o automatycznych rampach dla niepełnosprawnych, które ma mieć każdy nowy wagon. Dostawcę nowego taboru metra powinniśmy poznać pod koniec tego miesiąca.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Mikołaj Kobryński 23 lipca 2023

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 02 lipca 2023

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Zintegrowany transport

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 04 czerwca 2023

Wejścia na stacje metra na Ursynowie zyskają zadaszenie

Zintegrowany transport

Wejścia na stacje metra na Ursynowie zyskają zadaszenie

inf. pras oprac. JM 18 października 2021

Alstom z kolejnym kontraktem na autonomiczne pociągi w Paryżu

Tabor i technika

Pekin: Metro ograniczy kontrole dla wybranych

Pasażer

Zobacz również:

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Mikołaj Kobryński 23 lipca 2023

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 02 lipca 2023

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Zintegrowany transport

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 04 czerwca 2023

Wejścia na stacje metra na Ursynowie zyskają zadaszenie

Zintegrowany transport

Wejścia na stacje metra na Ursynowie zyskają zadaszenie

inf. pras oprac. JM 18 października 2021

Alstom z kolejnym kontraktem na autonomiczne pociągi w Paryżu

Tabor i technika

Pekin: Metro ograniczy kontrole dla wybranych

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5