Zamknięcie linii kolejowej z Pucka na Hel nastąpi jednak w listopadzie, a nie w październiku. Przyczyną, jak informują PKP PLK, jest opóźnienie w produkcji rozjazdów, które mają zostać zamontowane na stacjach w Pucku, Władysławowie i Helu.
Wczoraj opublikowaliśmy informację (bazując na wcześniejszych komunikatach PKP PLK i Przewozów Regionalnych, których do dziś nikt nie zdementował), że zamknięcie odcinka od Pucka do Helu planowane jest w okresie od 4 do 10 października. Po publikacji odezwali się do naszej redakcji zarówno przewoźnik, jak i zarządca infrastruktury, informując, że termin ten uległ przesunięciu.
– Około tygodnia temu PKP PLK otrzymały od wykonawcy informację, że prace na linii do Helu nie zostaną wykonane we wcześniej zapowiadanym terminie, czyli w pierwszej połowie października. Wykonawca tłumaczy ten fakt, że rozjazdy, które ma zamontować na trasie, nie zostały wyprodukowane na czas [konkretnie, chodzi o jeden, nietypowy rozjazd, który ma zostać zainstalowany na stacji w Pucku – red.]. PKP Polskie Linie Kolejowe po otrzymaniu informacji od wykonawcy niezwłocznie, 11 września, poinformowały przewoźników [do naszej redakcji informacja ta dotarła dziś – red.], że roboty w pierwotnym terminie nie zostaną przeprowadzone. Obecnie planowany termin prowadzenia robót na linii do Helu to 15-19 listopada – powiedział „RK” Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.
Prowadzone od września prace na linii helskiej dotyczą m.in. przebudowy układu torowego z budową nowego peronu wyspowego na stacji Hel, doposażenia przejazdów i zabudowie nowych urządzeń zabezpieczenia ruchu pociągów, budowy 5 nowych przejść i 1 przejazdu, przedłużenia infrastruktury światłowodowej na całą trasę oraz na montażu nowych rozjazdów na torach bocznych kilku stacji. Jest to rozszerzenie zakończonej w czerwcu br. inwestycji, dzięki której uzyskano prędkości maksymalne do 100 km/godz. na odcinkach Reda-Puck oraz Władysławowo-Hel, a także do 90 km/godz. na odcinku Puck-Władysławowo. W ramach inwestycji, przeprowadzono m.in. wymianę nawierzchni kolejowej na długości 10,797 km, wymianę podkładów na długości 23,305 km i naprawę bieżącą na długości 24,055 km.