Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Przyszłość linii nr 177 zależy od samorządów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
26-01-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wŚ, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Przyszłość linii nr 177 zależy od samorządów
PKP PLK nie wyklucza przywrócenia we współpracy z samorządami przejezdnoŚci do prędkoŚci 20 km/h na linii kolejowej nr 177 łączącej Racibórz z Głubczycami. Koszt takiej inwestycji wyniósłby ok. 1,6 mln zł netto – poinformowało Ministerstwo Transportu w odpowiedzi na interpelację pana posła Henryka Siedlaczka.

Linia kolejowa nr 177 jest nieeksploatowaną w ruchu pasażerskim linią kolejową łącząca Racibórz z Głubczycami. Nie jest linią znaczenia państwowego i znajduje się w wykazie odcinków linii kolejowych przewidzianych do wyłączenia z sieci zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Z informacji uzyskanych od zarządcy infrastruktury kolejowej, wynika, iż ze względu na zły stan toru oraz bezpieczeństwo w 2011 r. linia kolejowa nr 177 objęta została prędkoŚcią „zero”, wobec czego zaczęła podlegać udostępnianiu według zasad wynikających z paragrafu 44 Regulaminu przydzielania tras pociągów mówiącego, iż przewoźnicy mają możliwoŚć korzystania z linii na podstawie zawartych umów i ponoszenia kosztów związanych z jej utrzymaniem i eksploatacją.

„Pomimo że przewoźnicy kolejowi nie byli skłonni ponosić kosztów, które pozwoliłyby utrzymać ruch na linii, była ona udostępniana ze względów społecznych, aby umożliwić bezkolizyjny wywóz towarów na preferencyjnych zasadach do końca 2011 r. JednoczeŚnie na organizowanych przez PKP PLK SA spotkaniach przewoźnicy informowani byli o stanie technicznym linii oraz że w przypadku nieprzyjęcia zaproponowanych zasad i braku Środków na utrzymanie zostanie ona całkowicie wyłączona z eksploatacji.” – czytamy w odpowiedzi resortu transportu.

Ministerstwo podało, że według otrzymanych od PKP Cargo danych w celu umożliwienia dostaw ładunków dla firmy Chempest SA w 2011 r. spółka PKP Cargo zawarła z PKP Polskie Linie Kolejowe umowę na warunkach szczególnych na realizację przewozów. WielkoŚć tych przewozów na odcinku Puławy Azoty – Lekartów przedmiotowej linii kolejowej wyniosła w 2011 r. łącznie 5414 t (130 wagonów) i odbywała się w składach maksymalnie 5-wagonowych z częstotliwoŚcią do kilku razy w miesiącu.

„Na dzień dzisiejszy brak jest decyzji o likwidacji linii, a wszczęte procedury postępowania zostały wstrzymane ze względu na negatywne opinie jednostek samorządu terytorialnego. Należy przy tym podkreŚlić, iż zgodnie z art. 18a ustawy z 8 wrzeŚnia 2000 r. o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe” jednostka samorządu terytorialnego może wystąpić z wnioskiem o nieodpłatne przekazanie na własnoŚć ww. linii kolejowej w celu wykonywania przewozów kolejowych przy zachowaniu istniejącego połączenia z siecią kolejową. „ – przypomniało ministerstwo.

W podsumowaniu odpowiedzi czytamy: „PKP Polskie Linie Kolejowe pomimo znacznego zaangażowania w wielu projektach nie wyklucza jednak udziału w realizacji przedmiotowego przedsięwzięcia i deklaruje ze swojej strony gotowoŚć współpracy oraz rozważenie wszelkich propozycji przedstawionych przez władze samorządowe i kolejowych przewoźników dotyczących finansowania utrzymania linii kolejowej nr 177. Szacowana wartoŚć przywrócenia przejezdnoŚci do V=20 km/h linii kolejowej nr 177 wynosi ok. 1 600 000 zł netto.”

 

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5