Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Przyspieszenie tempa prywatyzacji Cargo

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-04-2005
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Parkiet, 16-17 kwietnia 2005

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Przyspieszenie tempa prywatyzacji Cargo
Konsorcja z krótkiej listy kandydatów na doradcę prywatyzacyjnego dla PKP Cargo mają kilka dni na uzupełnienie swoich ofert, chociaż cały przetarg trwa już ponad rok. Ministerstwo Infrastruktury chce dokonać wyboru najpóźniej w czerwcu.

Resort infrastruktury poprosił w środę grupy starające się o doradztwo, aby zaktualizowały swoje oferty, złożone jeszcze pod koniec 2003 r. Zapytaliśmy po prostu, czy po tak długim czasie konsorcja są dalej zainteresowanie przetargiem i daliśmy szansę na niezbędne korekty tłumaczy Jakub Mieńkowski, dyrektor departamentu kolejnictwa w resorcie. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że termin złożenia uzupełnień minął w poniedziałek.
Wyjaśnień takich zażądał Bank Światowy, który sfinansuje prace doradcy. Nie powinny jednak być problemem dla kandydatów tłumaczy J. Mieńkowski. Poproszono ich m.in. o podanie aktualnego składu konsorcjów oraz dokładniejsze opisanie doświadczeń w zakresie bankowości inwestycyjnej.
Wydaje się, że po bardzo długiej bezczynności coś wreszcie w sprawie przetargu ruszyło - mówi Radosław Czapski, ekspert od infrastruktury w BŚ. Historia prywatyzacji Cargo pełna jest bowiem opóźnień. Jeszcze pod koniec 2003 r. złożono 26 ofert na doradcę. Ostatecznie tzw. techniczne dopuszczenie uzyskało 7 grup, których liderami były banki inwestycyjne (Rothschild & St Sons, Deutsche Bank, Booz Allen Hamilton) lub firmy doradcze (PwC, KPMG, Deloitte i Roland Berger).
W maju 2004 r. PKP informowała o wyłonieniu tzw. Krótkiej listy, na której znalazło się 5 grup. Do tej pory nie została ona ujawniona. Od tego momentu o przetargu słuch zaginął. Złożyło się na to kilka przyczyn. Po pierwsze, w maju 2004 r. tekę ministra infrastruktury objął Krzysztof Opawski - wcześniej szef Citigroup Global Markets Polska. Bank, figurujący pierwotnie na krótkiej liście, zrezygnował, aby uniknąć podejrzeń o "ustawienie" przetargu.
Dokooptowanie kolejnego podmiotu zajęło PKP sporo czasu, choć tak naprawdę nie wiadomo, czy było konieczne. Po drugie, dużo czasu zabrała wymiana korespondencji między PKP a BŚ. Wreszcie - przeciwna sprzedaży przewoźnika była część środowiska kolejarskiego.
Najnowsze rządowe plany nie mówią już o sprzedaży. Resort chce, aby przewoźnik został najpierw dokapitalizowany przez inwestora finansowego (mówi się o zwiększeniu kapitałów własnych spółki wynoszących W 2003 r. 2,47 mld zł o około 30%). Dopiero po wyraźnym wzroście wartości akcje Cargo będą mogły trafić na giełdę.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5