Niemal wszystkie firmy kolejowe działające w Polsce interesują się uruchomieniem przewozów na trasie łączącej centrum Warszawy z lotniskiem Okęcie - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".
Gdyby nie czteroletnie opóźnienie w budowie pociągi na tej trasie woziłyby pasażerów już od miesiąca. Inwestycja przebiega jednak w ślimaczym tempie i dopiero w tym miesiącu ruszyła budowa niespełna dwu km torów w tunelu, które połączą gotową od dwóch lat podziemną stację pod Terminalem II ze zmodernizowaną linią radomską w kierunku Warszawy. Budowa za 234 mln zł zakończy się w połowie 2011 r.
Na razie najbliższa uruchomienia lotniskowego połączenia jest należąca do miasta Szybka Kolej Miejska - ocenia "DGP.

* Wizualizacja podziemnej stacji pod lotniskiem Okęcie (wizualizacja: PKP SA/Agencja Architektoniczna Centrum).
