Partnerzy serwisu:
Przetargi

Przetarg na Pomorzu: Oferta PR wyższa od kosztorysu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-09-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Paweł Rydzyński

Podziel się ze znajomymi:

PRZETARGI
Przetarg na Pomorzu: Oferta PR wyższa od kosztorysu
Otwarto oferty w przetargu na realizację przewozów pasażerskich na części linii kolejowych w woj. pomorskim w okresie od grudnia 2013 r. do grudnia 2014 r. Przetarg podzielony został na dwa zadania: w jednym jedyną ofertę złożyły Przewozy Regionalne, w drugim Arriva. Oferta PR jest wyższa niż kosztorys zatwierdzony przez Zarząd Województwa Pomorskiego.

Zadanie, w którym jedynym oferentem są PR, dotyczy realizacji przewozów na następujących trasach granica województw – Gardeja – Malbork (z opcjonalnym odcinkiem Malbork – Trójmiasto), gr. województwa – Smętowo – Tczew – Gdynia i Gdynia – Malbork – gr. województw – Elbląg/Iława/Olsztyn oraz realizacja przewozów międzyregionalnych w relacjach Gdynia – Bydgoszcz (1 para pociągów), Gdynia – Elbląg (5 par) i Gdynia – Olsztyn (1 para). Oferta PR dotycząca oczekiwanej kwoty pokrycia deficytu opiewa na 30,96 mln zł. Kosztorys województwa został założony na poziomie 28,20 mln zł.

Małgorzata Pisarewicz, rzecznik Urzędu Marszałkowskiego Woj. Pomorskiego poinformowała nas, że do momentu zatwierdzenia wyników przetargu przez Zarząd Województwa Pomorskiego nie będą udzielane komentarze na ten temat. Rozwiązania tej sytuacji są co najmniej trzy. Władze województwa mogą m.in. spróbować poszukać w budżecie więcej środków, rozpisać nowy przetarg bądź też – co byłoby rozwiązaniem najgorszym dla pasażerów – uszczuplić ofertę przewozową.

Przypomnijmy, iż ww. zadanie przetargowe jest przedmiotem poważnych kontrowersji, zważywszy na fakt, że władze województwa umieściły w jednym zadaniu przetargowym realizację przewozów na niezelektryfikowanym odcinku Malbork – Kwidzyn – Gardeja – granica województw, razem z odcinkami zelektryfikowanymi. Taki zapis de facto wyeliminował z tej części przetargu Arrivę, realizującą przewozy na trasie Malbork – granica woj. – Grudziądz od 2009 r. Kontrowersja jest tym większa, że do tej pory trasa Malbork – granica województw była oddzielnym zadaniem przetargowym. Arriva bezskutecznie wnioskowała o zmianę zapisów przetargowych.

Drugim zadaniem ogłoszonym w ramach tego przetargu jest realizacja połączeń stykowych z woj. kujawsko-pomorskim na dwóch innych (obok trasy wiodącej przez Kwidzyn) liniach niezelektryfikowanych: Chojnice – granica woj. – (Bydgoszcz) i Czersk – granica woj. – (Laskowice Pom./Wierzchucin). W tym przypadku jedyna oferta, złożona przez Arrivę, opiewała na 2,47 mln zł

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKM stoi, gminy jednak chcą budować centra przesiadkowe

Infrastruktura

PKM uszkodziła nawałnica najsilniejsza od 65 lat

Infrastruktura

Pomorze inwestuje w tabor

Biznes

Pomorze inwestuje w tabor

pr, Rynek Kolejowy 30 listopada 2014

Gdynia – Kościerzyna: Koniec zastępczej komunikacji autobusowej

Infrastruktura

Pomorze: Będzie remont linii Kościerzyna – Chojnice

Infrastruktura

Pomorze: Będzie remont linii Kościerzyna – Chojnice

pr, Rynek Kolejowy 12 stycznia 2015

Zobacz również:

PKM stoi, gminy jednak chcą budować centra przesiadkowe

Infrastruktura

PKM uszkodziła nawałnica najsilniejsza od 65 lat

Infrastruktura

Pomorze inwestuje w tabor

Biznes

Pomorze inwestuje w tabor

pr, Rynek Kolejowy 30 listopada 2014

Gdynia – Kościerzyna: Koniec zastępczej komunikacji autobusowej

Infrastruktura

Pomorze: Będzie remont linii Kościerzyna – Chojnice

Infrastruktura

Pomorze: Będzie remont linii Kościerzyna – Chojnice

pr, Rynek Kolejowy 12 stycznia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5