PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na nadzór nad modernizacją linii E20 na odcinku Siedlce – Biała Podlaska. Całkowita wartość szacunkowa wynosi ponad 25,6 mln zł. Termin składania ofert upływa 15 października tego roku.
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi nadzoru nad modernizacją linii E 20/CE 20 na odcinku Siedlce (91,489 km) – Biała Podlaska (170,300 km) w ramach projektu POIiŚ 7.1- 9.1 „Modernizacja linii kolejowej E 20/CE 20 na odcinku Siedlce – Terespol, etap II”. Usługa obejmuje nadzór, administrowanie, rozliczanie i koordynację realizacji umów (zarówno pod kątem technicznym, rzeczowo-finansowym jak i formalno- prawnym), jakie będą podpisane z wykonawcami robót, wyłonionymi w ramach odrębnych przetargów.
Całkowita wartość szacunkowa wynosi 25 643 452,68 zł (z zamówieniami uzupełniającymi). Wartość szacunkowa zamówienia podstawowego wynosi 17 095 635,12 zł.
Czas trwania zamówienia dotyczącego nadzoru w okresie realizacji robót budowlanych w systemie „projektuj i buduj” wynosi 35 miesięcy. Nadzór w okresie gwarancji (okresie zgłaszania wad) dla robót budowlanych będzie obejmował okres 36 miesięcy od zakończenia nadzoru w okresie realizacji robót budowlanych. Na końcowe rozliczenie umowy wykonawca będzie miał 2 miesiące od zakończenia nadzoru w okresie gwarancji (okresie zgłaszania wad) dla robót budowlanych.
Przypominamy, że pod koniec sierpnia PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę z wykonawcą prac budowalnych związanych z modernizacją linii kolejowej z Siedlec do Białej Podlaskiej. Kontrakt z konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych „Pol-Aqua”, Dragados, Vias y Construcciones oraz Electren opiewa na kwotę 427 390 878,05 zł netto.
Projekt obejmuje modernizację linii kolejowej E 20/CE 20 na obszarze lokalnego centrum sterowania ruchem LCS Łuków. Wykonawca zmodernizuje urządzenia sterowania ruchem kolejowym, sygnalizację na przejazdach kolejowych, urządzenia transmisji danych na odcinku ponad 78 km między Siedlcami i Białą Podlaską. Zakres robót dotyczy również trzech stacji: Siedlce, Łuków i Międzyrzec Podlaski, na których prace obejmą wymianę elementów infrastruktury kolejowej m.in. nawierzchnię torów, podtorze, urządzenia sterowania ruchem kolejowym, sieć trakcyjną, urządzenia zasilania, przejazdy kolejowe, obiekty inżynieryjne, budynki, perony.
Oprócz podniesienia warunków technicznych prowadzenia ruchu kolejowego, korzyści odczują również mieszkańcy poszczególnych miast - stacje w Siedlcach, Łukowie i Międzyrzecu Podlaskim zostaną gruntownie przebudowane. W Siedlcach wybudowane zostaną dwa tunele. Pierwszy, usytuowany pod peronami będzie przeznaczony dla pieszych, drugi - w ciągu ulicy Kilińskiego – będzie służył ruchowi samochodowemu i pieszym. Również w Łukowie zostanie przebudowana kładka dla pieszych i wybudowany zostanie wiadukt, którym pobiegnie droga wojewódzka. W Międzyrzecu Podlaskim kładka będzie zastąpiona tunelem dla pieszych wybudowanym pod torami kolejowymi z dostępem do peronów. Na wszystkich modernizowanych stacjach zamontowane windy ułatwią poruszanie się osobom niepełnosprawnym, rodzicom z dziećmi w wózkach, czy podróżnym z cięższym bagażem.
Inwestycja pozwoli również na podwyższenie bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych i przyniesie korzyści środowisku naturalnemu – emisja akustyczna i drgania powstające w trakcie przejazdu pociągów zostaną ograniczone poprzez instalację ekranów akustycznych lub innych urządzeń ograniczających hałas, a na wybranych odcinkach linii zostaną zainstalowane urządzenia odpłaszające zwierzęta.
Projekt będzie kontynuacją pierwszego etapu prac, który polegał na modernizacji torów między Siedlcami a Terespolem, zakończonego w 2010 roku.