Trwają prace geotechniczne na budowie centralnego odcinka II linii metra. Konsorcjum z firmą Astaldi na czele kończy specjalistyczne testy w rejonie stacji Powiśle i Stadion. Wykonawca zakończył dobór firm podwykonawczych w zakresie specjalistycznych ścian szczelinowych.
Wykonawca, po wykonaniu uzupełniających badań geologicznych i ustaleniu geotechnicznych warunków posadowienia poszczególnych obiektów metra, przystąpił do końcowych specjalistycznych sondowań i testów geotechnicznych w rejonie stacji C13 Powiśle i C14 Stadion – dla optymalizacji technologii drążenia tuneli pod Wisłą oraz zabezpieczenia nasypów torów kolejowych.
Trwają przygotowania projektowe i formalno – prawne dla instalacji urządzeń (inklinometrów) monitorujących skarpę wysoczyzny polodowcowej na trasie tuneli D13. Badane będzie zachowanie się skarpy w profilu pionowym (na głębokość do 40 m) w okresie przed drążeniem tuneli, w czasie drążenia i po zakończeniu budowy. Przewiduje się, że inklinometry te będą wykorzystywane w okresie eksploatacji metra, w połączeniu z innymi badaniami stateczności skarpy prowadzonymi przez Biuro Ochrony Środowiska Urzędy m. st. Warszawy.
Wykonawca zakończył dobór firm podwykonawczych w zakresie specjalistycznych i wyjątkowo grubych ścian szczelinowych obiektów metra. Będzie to konsorcjum firm włoskich i hiszpańskich.