Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Poznań: Za dwa lata \"pestka\" dojedzie do Dworca Zachodniego

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
19-04-2010
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Głos Wielkopolski, 19 kwietnia 2010

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Poznań: Za dwa lata \"pestka\" dojedzie do Dworca Zachodniego
Zamiast peronu kolejowego – dwa tramwajowe. Oprócz tego schody, którymi dostaniemy się do tunelu dworcowego, windy dla niepełnosprawnych, toalety, przejście między stacjami PST. Będą też biletomaty. A wszystko osłonięte nowoczesną kopułą. Za nią: pętla tramwajowa i wyjazd w ulicę Głogowską. Tak w 2012 roku będzie wyglądał peron 7 na Dworcu Zachodnim PKP – informuje „Głos Wielkopolski”.

Obecnie trwa realizacja projektu wydłużenia torów PST do dworca kolejowego. Dokumentacja jest już prawie gotowa, po wakacjach ma być wydane pozwolenie na budowę, a później przetarg na wykonawcę.

– Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, jeszcze w tym roku będą mogły ruszyć prace w terenie – mówi „Głosowi Wielkopolski” Maciej Bulski ze spółki Infrastruktura Euro 2012, która nadzoruje wydłużenie „pestki”. – Najpierw musi się jednak rozpocząć przebudowa Kaponiery. Modernizacja ronda może ruszyć, nawet jeśli nie rozpocznie się wydłużanie „pestki”. W odwrotną stronę to nie działa.

Jeśli chodzi o przebudowę Kaponiery, to dokumentacja projektowa już został zaakceptowana. Teraz trwają pracę nad dokumentacją budowlaną. Później procedura jest podobna, jak w przypadku wydłużenia trasy PST do peronu 7 Dworca Zachodniego. Koszt przebudowy ronda szacowany jest na 150 mln zł. Wydłużenie trasy „pestki” ma wynieść według szacunków magistratu 85,7 mln zł, ale nie wiadomo czy miasto zmieści się w tej kwocie, bowiem pojawiły się dodatkowe wydatki.

Okazało się, że pod mostem Dworcowym jest miejsce tylko na jeden tor. Kruszyński twierdzi, że trzeba było szybko znaleźć rozwiązanie tego problemu, bo trudno sobie wyobrazić ruch wahadłowy na PST. – Dogadaliśmy się z koleją, że zmodernizujemy fragment peronu 6, by mogły powstać dwa torowiska – mówi Kruszyński.

Więcej
 

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Poznań: Duża część torowiska na obu torach PST gotowa

Zintegrowany transport

Poznań: Duża część torowiska na obu torach PST gotowa

Jakub Rösler 10 marca 2023

Poznań. Drugi etap remontu PST bez opóźnień

Zintegrowany transport

Poznań. Drugi etap remontu PST bez opóźnień

Jakub Rösler 21 stycznia 2023

Poznań. Tramwaje wrócą na PST w wigilię

Zintegrowany transport

Poznań. Tramwaje wrócą na PST w wigilię

Jakub Rösler 14 grudnia 2022

Poznań. Remont trasy PST bez opóźnień

Zintegrowany transport

Poznań. Remont trasy PST bez opóźnień

Jakub Rösler 25 października 2022

Remont PST. Prace trwają już na obu odcinkach

Zintegrowany transport

Remont PST. Prace trwają już na obu odcinkach

Redakcja/inf. pras. 20 września 2022

Trzy tygodnie remontu PST w Poznaniu. Jak toczą się prace?

Zintegrowany transport

Zobacz również:

Poznań: Duża część torowiska na obu torach PST gotowa

Zintegrowany transport

Poznań: Duża część torowiska na obu torach PST gotowa

Jakub Rösler 10 marca 2023

Poznań. Drugi etap remontu PST bez opóźnień

Zintegrowany transport

Poznań. Drugi etap remontu PST bez opóźnień

Jakub Rösler 21 stycznia 2023

Poznań. Tramwaje wrócą na PST w wigilię

Zintegrowany transport

Poznań. Tramwaje wrócą na PST w wigilię

Jakub Rösler 14 grudnia 2022

Poznań. Remont trasy PST bez opóźnień

Zintegrowany transport

Poznań. Remont trasy PST bez opóźnień

Jakub Rösler 25 października 2022

Remont PST. Prace trwają już na obu odcinkach

Zintegrowany transport

Remont PST. Prace trwają już na obu odcinkach

Redakcja/inf. pras. 20 września 2022

Trzy tygodnie remontu PST w Poznaniu. Jak toczą się prace?

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5