Zamiast peronu kolejowego – dwa tramwajowe. Oprócz tego schody, którymi dostaniemy się do tunelu dworcowego, windy dla niepełnosprawnych, toalety, przejście między stacjami PST. Będą też biletomaty. A wszystko osłonięte nowoczesną kopułą. Za nią: pętla tramwajowa i wyjazd w ulicę Głogowską. Tak w 2012 roku będzie wyglądał peron 7 na Dworcu Zachodnim PKP – informuje „Głos Wielkopolski”.
Obecnie trwa realizacja projektu wydłużenia torów PST do dworca kolejowego. Dokumentacja jest już prawie gotowa, po wakacjach ma być wydane pozwolenie na budowę, a później przetarg na wykonawcę.
– Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, jeszcze w tym roku będą mogły ruszyć prace w terenie – mówi „Głosowi Wielkopolski” Maciej Bulski ze spółki Infrastruktura Euro 2012, która nadzoruje wydłużenie „pestki”. – Najpierw musi się jednak rozpocząć przebudowa Kaponiery. Modernizacja ronda może ruszyć, nawet jeśli nie rozpocznie się wydłużanie „pestki”. W odwrotną stronę to nie działa.
Jeśli chodzi o przebudowę Kaponiery, to dokumentacja projektowa już został zaakceptowana. Teraz trwają pracę nad dokumentacją budowlaną. Później procedura jest podobna, jak w przypadku wydłużenia trasy PST do peronu 7 Dworca Zachodniego. Koszt przebudowy ronda szacowany jest na 150 mln zł. Wydłużenie trasy „pestki” ma wynieść według szacunków magistratu 85,7 mln zł, ale nie wiadomo czy miasto zmieści się w tej kwocie, bowiem pojawiły się dodatkowe wydatki.
Okazało się, że pod mostem Dworcowym jest miejsce tylko na jeden tor. Kruszyński twierdzi, że trzeba było szybko znaleźć rozwiązanie tego problemu, bo trudno sobie wyobrazić ruch wahadłowy na PST. – Dogadaliśmy się z koleją, że zmodernizujemy fragment peronu 6, by mogły powstać dwa torowiska – mówi Kruszyński.
Więcej