Poznaj budowę metra od podszewki – w sobotę i niedzielę, w godz. 10-17, na placu budowy stacji „Rondo Daszyńskiego” inżynierowie budowy centralnego odcinka II linii metra opowiedzą o technologii drążenia tuneli tarczami TBM.
Jak budowane są stacje II linii metra? Jak działa tarcza TBM, która jednocześnie drąży i układa tunele? Jak wygląda tunel, który zostawia za sobą taki mechaniczny „kret”? Co dzieje się z ziemią wybieraną przez tarczę? Na te i inne pytania dotyczące budowy będą odpowiadać inżynierowie pracujący na co dzień przy budowie centralnego odcinka drugiej nitki warszawskiego metra.
Już w najbliższy weekend na placu budowy stacji „Rondo Daszyńskiego” odbędą się „dni otwarte”, podczas których wszyscy zainteresowani będą mogli zobaczyć nie tylko „Marię” – pierwszą z trzech tarcz TBM zaprojektowanych specjalnie do budowy centralnego odcinka II linii metra. Na odwiedzających czeka też m.in. pierścień tubingowy – taki sam jak betonowe elementy produkowane na warszawskiej Białołęce, z których ułożone będą budowane przez TBMy tunele.
Wszyscy zainteresowani moga przyjść na Rondo Daszyńskiego w sobotę i niedzielę (24-25 września), w godz. 10-17.