Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Powstanie najdłuższy tunel na świecie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-07-2007
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PAP, 10 lipca 2007

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Porozumienie o współpracy przy budowie tunelu pod przełęczą Brenner podpisali we wtorek w Wiedniu ministrowie transportu Austrii i Włoch. Alpejski tunel o długości 63 km, który będzie najdłuższym tunelem na świecie, powinien zostać otwarty w 2022 roku.

Austriacki minister transportu Werner Fayman i jego włoski odpowiednik Antonio Di Pietro porozumieli się w kwestii sfinansowania budowy. Oba kraje wyłożą, mniej więcej po połowie, sześć milionów euro. Trzecią część potrzebnych środków mają nadzieję uzyskać z Brukseli.

Koordynator z ramienia UE ds. transportu Belg Karel Van Miert obiecał już udział Brukseli w budowie w wysokości ok. 850 mln euro do 2013 roku.

Brenner jest jedną z najważniejszych alpejskich przełęczy na granicy Austrii i Włoch. Leży na wysokości 1370 m n.p.m. Prowadzi przez nią najdogodniejsza linia tranzytowa łącząca Niemcy z Włochami przez Innsbruck w Tyrolu i Monachium w Bawarii.

Obecnie przejeżdżają przez nią co roku ponad dwa miliony ciężarówek. Na szkody, jakie tak duże obciążenie tej trasy wyrządza środowisku, zwracają uwagę austriaccy Zieloni.

Zdaniem austriackiego ministra tunel pozwoli na "trzykrotne zwiększenie transportu kolejowego w regionie".

Porozumienie między Austrią, Włochami i Niemcami przewiduje nałożenie opłat na pojazdy korzystające z tunelu. Według ministra Faymana dochody z tego tytułu mają sięgnąć co najmniej 40 mln euro rocznie.

W projekt budowy tunelu włączą się także pośrednio Niemcy, które obiecują rozbudowę dróg prowadzących w jego kierunku.

\
* Wjazd do jednego z najdłuższych tuneli - Loetschberg Base Tunnel niedaleko szwajcarskiego Raron (fot. commons.wikimedia.org).
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5