PKP Polskie Linie Kolejowe SA już udostępniły nową wersję Portalu Pasażera i aplikacji Rozkład Kolejowy z której skorzystają m.in. uczestnicy Światowych Dni Młodzieży. Informacje dostępne są także w języku angielskim.
PKP Polskie Linie Kolejowe SA. uruchomiły nową wersję wyszukiwarki połączeń kolejowych, dzięki której pasażerowie mogą planować swoją podróż pociągiem. Portal Pasażera dostarcza użytkownikom kompleksowych informacji na temat aktualnych rozkładów jazdy, ilości połączeń i usług, które są oferowane w trakcie podróży w określonych składach i wagonach. Wyszukiwarka według wybranych kryteriów proponuje najlepsze połączenia oraz podaje ważne komunikaty o sytuacji na sieci kolejowej. Odpowiadając na potrzeby podróżnych z zagranicy, m.in. z myślą o pielgrzymach przybywających na Światowe Dni Młodzieży, PLK wprowadziły angielską wersję językową zarówno na stronie portalpasazera.pl jak również w aplikacji mobilnej Rozkład Kolejowy.
- Korzystający z Portalu Pasażera nie tylko z łatwością sprawdzą aktualny rozkład jazdy, znajdą najlepsze połączenie na swojej trasie, ale także dowiedzą się, z którego peronu i toru odjeżdża pociąg. Mogą też zapisać rozkład jazdy z wybranej stacji na swoim urządzeniu, co umożliwi korzystanie bez konieczności połączenia z Internetem – mówi Andrzej Pawłowski wiceprezes PKP Polskich Linii Kolejowych SA.
Ważną funkcjonalnością systemu jest możliwość sprawdzenia czy wybrany pociąg jedzie zgodnie z planem. Umożliwia to sekcja Mój pociąg. System automatycznie pokazuje, gdzie znajduje się pociąg oraz czy jedzie punktualnie, a w przypadku zmian, podaje przyczyny utrudnień, faktyczny czas podróży, a także przewidywaną godzinę przyjazdu na kolejne stacje.
Zmiany wprowadzane są na bieżąco, a pozycja pociągów na mapie określana jest dzięki wykorzystaniu nadajników GPS oraz informacji z systemu sterowania ruchem kolejowym, uzupełnianych o dane przewoźników. Portal Pasażera umożliwia uzyskanie szeregu szczegółowych informacji na temat usług dostępnych w pociągu, którym użytkownik chce podróżować. Może np. dowiedzieć się, do którego wagonu powinien wsiąść, aby uniknąć przesiadek, gdy skład w trakcie podróży jest rozdzielany.
Niedawno wygaszono portal Sitkol, który zawierał tabelę zestawiającą utrudnienia na kolei, której funkcjonalności nie zostały powielone w Portalu Pasażera o czym informowaliśmy
TUTAJ.