Polski oddział austriackiej firmy PORR został wybrany przez PKP Polskie Linie Kolejowe w przetargu na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach projektu poprawy stanu technicznego linii kolejowej nr 18 Kutno - Piła na odcinku Toruń – Bydgoszcz. Wartość zamówienia to niecałe 200 mln zł.
Pracownicy PKP PLK dokonali wyboru firmy PORR z 11 ofert, jakie wpłynęły w tym przetargu. O zamówienie ubiegali się: konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych „Pol-Aqua” oraz Vias y Construcciones z Hiszpanii (oferowana cena 246 479 497 zł brutto), TSS Grade ze Słowacji (159 279 465 zł brutto), Torpol (218 838 651 zł brutto), konsorcjum Strabag Rail Polska oraz Strabag Rail GmbH z Niemiec (263 774 424 zł brutto), konsorcjum Sando Budownictwo Polska oraz Construcciones Sánchez Dominguez – Sando z Hiszpanii (214 125 016 zł brutto), Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie (230 606 550 brutto), konsorcjum Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych oraz polski oddział spółki Leonhard Weiss GmbH & Co. (249 741 414 zł brutto), Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury (208 945 493 zł brutto), konsorcjum Salcef Costruzioni Edili e Ferroviarie z Włoch oraz Salcef Polska (200 717 195 zł brutto, Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe (212 793 976 zł brutto), a także PORR (198 844 000 zł brutto).
Najtańsza z ofert złożona przez słowacką spółkę TSS Grade została przez PKP PLK odrzucona. W tej sytuacji zwycięstwo w przetargu przypadło drugiej w kolejności najatrakcyjniejszej ofercie złożonej przez polski oddział austriackiej firmy PORR.
Po rewitalizacji linii kolejowej nr 18 na odcinku Bydgoszcz - Toruń realizowanej w ramach projektu BiT City, czas podróży ma skrócić się do 40 minut, a pociągi będą mogły rozwijać prędkość do 120 km/h. Dziś pociągi na niektórych odcinkach linii z Torunia do Bydgoszczy muszą zwalniać do 30-40 km/h. Marszałek województwa obiecał zakup pięciu pociągów do obsługi tego połączenia. Prace mają się zakończyć po 622 dniach od podpisania umowy. Rewitalizację tego odcinka linii kolejowej dofinansuje Unia Europejska kwotą ok. 109 mln zł. Projekt jest już na liście kluczowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Całkowity koszt projektu zgłoszonego do POIiŚ wynosi 203,5 mln zł.