PKP Polskie Linie Kolejowe zaplanowały kolejne roboty na linii nr 7. Tym razem obejmą głównie tory w Chełmie.
Ogłoszone przez PLK postępowanie w trybie "projektuj i buduj" dotyczy przede wszystkim wymiany nawierzchni torowej w stacjach Chełm i Chełm Wschodni, na szlaku pomiędzy nimi oraz w stacji Rejowiec. Prace obejmą też wzmocnienie podtorza, profilowanie ław i odwodnienie. Nie planuje się prac związanych ze sterowaniem ruchem czy większych robót związanych z siecią trakcyjną. Wyremontowane zostanie za to przejście pod torami na stacji Rejowiec.
Po realizacji prac prędkość pociągów pasażerskich ma wynieść do 90 km/h w torze nr 1 i 80 km/h w torze nr 2, a dla pociągów towarowych - do 65 km/h. Termin ukończenia zadania to 25 października tego roku. Kosztorys inwestorski określono na 11 mln zł netto (13,7 mln zł brutto). Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia. Oferty poznamy 19 czerwca.
Modernizacja odcinka linii nr 7 z Lublina do Dorohuska została zapisana w Krajowym Programie Kolejowym. Przeznaczono na nią 100 mln złotych, podczas gdy
odcinek od Lublina do stolicy będzie kosztował 35 razy więcej. Prace na tym odcinku mają zacząć się w czerwcu.
Modernizacja torów do Dorohuska ma zostać sfinansowana ze środków krajowych. Pierwszym przetargiem było postępowanie dotyczące dwukilometrowego odcinka torów w Lublinie.
Pisaliśmy o tym tutaj. Następnie ogłoszono przetarg na
odbudowę mijanki kolejowej Kanie.
Warto przypomnieć, że do Chełma wkrótce dojadą pociągi osobowe z
Kowla na Ukrainie oraz
Regio z Włodawy.