PKP PLK rozstrzygnęły przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej nr 229 na odcinku Glincz – Kartuzy. Wygrało konsorcjum Val-Budu i Construcciones Ayasa.
Zadanie, jakie PKP PLK stawiały w przetargu, było złożone. Wykonawca miał opracować dokumentację projektową i powykonawczą, wymienić nawierzchnię torową na odcinku Glincz – Kartuzy, a także usunąć zbędną zarastającą roślinność. W ramach tego zadania miały być zmodernizowane przejazdy kolejowe – miała pojawić się nowa nawierzchnia i oświetlenie. PKP PLK oczekiwały także rewitalizacji 1 wiaduktu i 17 przepustów oraz przebudowy peronu w Dzierżążnie i Kartuzach wraz z budową nowego oświetlenia. Wykonawca miał także poprowadzić nowe okablowanie, zarówno do sterowania ruchem kolejowym, jak i łączności.
Do postępowania zgłosiło się 6 oferentów:
-
Konsorcjum Val-Bud sp. z o.o. i Construcciones y Obras Ayasa S.L. – 21 262 244,92 zł brutto
-
NDI SA – 21 831 500,34 zł brutto
-
Tor-Kar-Sson sp. z o.o. sp.k. – 22 848 333,43 zł brutto
-
Vias y Construcciones S.A. – 23,311 725,92 zł brutto
-
Strabag Rail Polska sp. z o.o. – 23 726,163,04 zł brutto
-
Konsorcjum Rubau Polska sp. z o.o., Construcciones Rubau S.A. i Rover Alcisa S.A – 27 741 596,52 zł brutto
Jedynym branym pod uwagę kryterium była najniższa cena, a budżet, jaki PKP PLK przeznaczyły na to postępowanie miał być niższy niż 20 000 000,00 euro.
Najkorzystniejsza oferta, złożona przez konsorcjum Val-Bud sp. z o.o. i Construcciones y Obras Ayasa S.L. otrzymała komplet punktów, a w ubiegłym tygodniu PKP PLK przekazały plac budowy wykonawcom.