Jednym z głównych warunków sukcesu przedsiębiorstwa i osiągania przewagi konkurencyjnej jest kreatywność i co ważne, chęć wprowadzania innowacji. Niemal w każdej branży wskazać można polskie spółki, których produkty znalazły uznanie międzynarodowych klientów.
Tak też jest w branży kolejowej, gdzie zastosowanie myśli technicznej polskich konstruktorów wniosły znaczący wkład w podniesienie poziomu bezpieczeństwa komunikacyjnego na świecie. I choć trudno w to uwierzyć, to właśnie polska spółka stoi na podium producentów najlepszych systemów bezpieczeństwa biernego w transporcie kolejowym. Mowa o Grupie Axtone – dostawcy urządzeń cięgłowo – zderznych do pojazdów szynowych na rynku krajowym i zagranicznym.
Opatentowana w 2003 roku technologia Crash jest stale rozwijana i doskonalona, a produkty pozytywnie przechodzą testy przeprowadzane w warunkach rzeczywistych. Rozwiązania te spełniają również szereg wymagań ponadnormatywnych, stawianych przez producentów wagonów, wymagań, które są nie do spełnienia dla innych producentów. Jest to zdecydowana przewaga Grupy Axtone, powodująca, ze jest największym producentem komponentów, dostarczanych dla producentów taboru.
Żeby nadążyć za międzynarodową czołówką w branży kolejowej, trzeba śledzić światowe trendy i elastycznie się do nich dopasowywać. Zderzaki i urządzenia cięgłowe, zarówno te standardowe, jak i systemy typu Crash znajdują zastosowanie miedzy innymi w tramwajach stanowiących tabor krajowych i zagranicznych miast. Z rozwiązań Grupy korzysta MPK w Poznaniu, niemiecki Karlsruhe i Jena, węgierski Miszkolc czy turecka Bursa. Axtone z powodzeniem realizuje kontrakty obejmujące dostawę elementów Crash do pociągów metra w Azji. Zabezpieczają one wagony metra w Delhi i Singapurze, Pekinie, Szanghaju i Hongkongu. Wykorzystywane są także w wagonach piętrowych składów z Niemiec, Francji i Szwajcarii oraz w lokomotywach przemieszczających się po Niemczech, Francji i Azji. Grupa uczestniczy również w Projektach Szybkich Kolei w Chinach (Zefiro 380) i Niemczech.
Projekty firmy Axtone wymagają zastosowania zaawansowanej technologii. Niemal każde zamówienie realizowane jest indywidualnie. Grupa współpracuje z wieloma uznanymi kontrahentami, takimi jak: Bombardier, Dellner, Hyundai-Rotem, Newag, Siemens, Solaris, Stadler czy Vossloh. Komponenty firmowane przez Axtone spełniają normy EN i GOST, jak również wymagania rynku chińskiego i indyjskiego.
Tak więc podróżując niemieckim pociągiem, indyjskim metrem, czy tureckim tramwajem warto pamiętać, że o bezpieczeństwo podróżnych zadbali polscy inżynierowie, o których pomysłowości zapewne jeszcze nie raz usłyszymy.
Z rozwiązaniami Grupy Axtone będzie można zapoznać się na tegorocznych targach TRAKO 2013 na stoisku C10, hala C
*artykuł sponsorowany